Business Internaţional

Profitul Henkel creste in urma preluarii firmei americane Dial

10.08.2004, 00:00 22



Henkel, producatorul detergentului Persil, a anuntat o crestere a profitului de 6,5% pentru cel de-al doilea trimestru. Achizitia firmei americane Dial Corp. a avut o contributie semnificativa la majorarea incasarilor, relateaza Bloomberg.



Profitul a urcat la 131 de milioane de euro, de la nivelul de 123 milioane de euro corespunzator perioadei similare a anului trecut, a declarat directorul executiv Ulrich Lehner confirmand asteptarile analistilor. Vanzarile cu crescut cu 16%, la 2,76 de miliarde de euro.



Henkel, cu sediul in Dusseldorf, Germania, a preluat compania Dial cu scopul de a aborda sectorul american al produselor de casa, piata cu un ritm de crestere ridicat. Incasarile foarte bune ale Dial au compensat pentru lipsa cererii din Europa, unde Henkel se afla in stransa competitie atat cu Procter & Gamble Co. si Unilever cat si cu producatori noi pe piata.



Actiunile Henkel au scazut in valoare cu 13% in ultimele sase luni, ajungand luni la 58,63 de euro/actiune pe bursa din Frankfurt.



Pe primul trimestru, profitul operational s-a majorat cu 10%, la 198 de milioane de euro.



Castigurile Dial inainte de impozitare pentru anul 2003 au reprezentat 18% din incasari, comparativ cu partea de 8,1% in cazul Henkel. In urma achizitiei Dial, partea vanzarilor Henkel din SUA a urcat la 22% din total, mai mari cu 10 puncte procentuale.



Henkel estimeaza ca achizitia in valoare de 2,36 de miliarde de euro a companiei Dial va contribui la cresterea profitului operational cu 15% in 2004.



Cheltuielile de consum din SUA sunt in crestere spre deosebire de Germania. Pentru nemti, redresarea este putin probabila, dupa doi ani de stagnare a cheltuielilor, in conditiile unui maxim al somajului pentru ultimele 11 luni.



"Al doilea trimestru a fost unul foarte instabil", a declarat Lehner.



Compania germana este presata de competitie sa reduca costurile cu produse precum Persil si planuieste sa introduca cateva marci noi in urmatoarele sase luni, a afirmat Lehner.



Pentru cel de-al doilea trimestru, fara a lua in calcul achizitiile si fluctuatiile valutare, cresterea vanzarilor a fost de 1,7%, a anuntat compania. In aceleasi conditii, profitul operational din sectorul produselor de casa au scazut cu 7,9%, vanzarile inregistrand o scadere de 5,9%.



Marca Purex de la Dial se afla in competitie cu Tide de la Procter & Gamble, prima avand un pret mai mic de vanzare.



Produsele de lipit au inregistrat o crestere mai puternica decat cele cosmetice pentru care incasarile au scazut cu 0,2%, fara a se lua in calcul impactul achizitiei Dial.



Compania se va concentra pe piata americana, estimandu-se o crestere a vanzarilor Dial intre 2% si 4% pentru acest an.



Urmand modelul firmei Beiersdorf AG, cu sediul in Hamburg, producatorul cremei Nivea, Henkel pune accent pe marcile cele mai populare ale companiei.



Achizitia Dial inseamna si o pozitie mai puternica in negocierile purtate de Henkel pentru spatiul detinut pe rafturile magazinelor en-detail, precum Wal-Mart. Vanzarile din asemenea magazine au reprezentat 28% din vanzarile Dial de anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO