Business Internaţional

Profitul Yahoo a plonjat la 21 mil. dolari în T1, de 15 ori mai mic decât perioada similară a anului trecut

Profitul Yahoo a plonjat la 21 mil. dolari în T1, de 15...

Autor: Luiza Chiroiu

22.04.2015, 11:07 516

Veniturile, excluzând comisioanele plătite unor parteneri, au scăzut de la 1,09 miliarde de dolari la 1,04 miliarde de dolari în perioada analizată, sub aşteptările analiştilor. Economiştii au estimat că veniturile Yahoo se vor situa la 1,06 miliarde de dolari în primul trimestru, relatează The Wall Street Journal.

Veniturile din afişările de reclame au coborât cu 7% în primele trei luni ale anului, la 381 de milioane de dolari, excluzând comisioanele, în timp ce veniturile generate de publicitatea din căutarea pe internet au scăzut cu 3%, la 432 de milioane de dolari, excluzând costurile de trafic.

Cota Yahoo pe piaţa afişării de reclame din SUA va scădea în acest an de la 5,5% la finalul lui 2014 la 4,6%, potrivit firmei de cercetare eMarketer. De asemenea, analiştii anticipează că Twitter va depăşi Yahoo în acest an şi va deveni al treilea mare vânzător de publicitate online din SUA, în spatele Google şi Facebook.

De la preluarea conducerii de către Marissa Mayer, compania americană s-a concentrat pe crearea unor noi tehnologii de căutare pe internet şi şi-a propus să controleze până la 49% dintre căutările făcute pe desktop-uri, datorită unui parteneriat încheiat cu Microsoft.

Volumul căutărilor efectuate pe Yahoo a urcat în primul trimestru la cel mai înalt nivel din ultimii cinci ani, graţie unui parteneriat încheiat de compania americană cu Mozilla, prin care Yahoo a devenit motorul de căutare implicit la Mozilla.

Mayer a afirmat că speră ca Yahoo să dezvolte noi instrumente de căutare, orientate spre "acţiune", pentru a concura cu Siri, produs de Apple, şi cu Google Now.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO