Business Internaţional

Publicitate: grupurile de criptomonede ocupă cele mai bune locuri la Super Bowl

Publicitate: grupurile de criptomonede ocupă cele mai...

Autor: Dorin Oancea

13.02.2022, 09:56 245

Agenţii de publicitate au plătit până la 7 milioane de dolari pentru 30 de secunde de emisie televizată în timpul Super Bowl, în timp ce platformele de criptomonede se alătură paradei obişnuite de companii producătoare de bere şi de automobile care transmit mesaje în sufrageriile americanilor.

Cumpărătorii de media s-au grăbit să rezerve sloturi pentru confruntarea de duminică dintre Los Angeles Rams şi Cincinnati Bengals - în contrast cu evenimentul de anul trecut, când fanii au fost avertizaţi să nu organizeze petreceri din cauza îngrijorărilor legate de coronavirus, iar audienţa a scăzut la cel mai redus nivel din 2007 încoace.

Bombardamentul de marketing din timpul celui mai important meci de fotbal american va include pentru prima dată spoturi ale Crypto.com, Coinbase şi FTX, oferindu-le şansa de a promova tranzacţiile cu criptomonede în faţa unei părţi considerabile a populaţiei americane.

În acelaşi timp, mai mulţi advertiseri tradiţionali se vor întoarce - inclusiv Budweiser, care anul trecut a evitat să difuzeze o reclamă în timpul meciului pentru prima dată din 1983 şi a făcut în schimb o donaţie pentru o iniţiativă în domeniul vaccinării.

Suma pe care radiodifuzorul NBC a declarat că unele companii au plătit-o pentru un spot de jumătate de minut a fost cu 25% mai mare decât media de 5,6 milioane de dolari de anul trecut, potrivit cercetătorilor de la Kantar.

NBC a declarat că se aşteaptă ca ziua de duminică să fie "cea mai mare zi cu cele mai mari venituri din istoria presei sportive din SUA", generând cel puţin 500 de milioane de dolari în vânzări de publicitate combinate pentru cele două evenimente.

Printre noii veniţi se numără şi bursa de criptomonede FTX. Preşedintele său din SUA, Brett Harrison, a declarat că reclamele fac parte din strategia companiei de a face monedele digitale "universal atractive".

Pasionaţii de criptomonede "reprezintă doar o mică parte demografică în comparaţie cu baza totală de utilizatori potenţiali", a spus el. Planurile FTX includ nu doar un slot de un minut, ci şi o ofertă gratuită de bitcoin care să coincidă cu spotul publicitar.

Sloturile de la Super Bowl sunt printre cele mai agresive exemple de până acum ale puterii de marketing în creştere a sectorului şi ar putea intensifica apelurile pentru o reglementare mai strictă a modului în care platformele promovează astfel de tranzacţii în rândul utilizatorilor obişnuiţi.

Crypto.com a obţinut recent drepturile de denumire a unui alt stadion din Los Angeles şi a difuzat reclame în timpul sezonului Ligii Naţionale de Fotbal american, în care Matt Damon proclama că "norocul îi favorizează pe cei curajoşi".

Cererea de publicitate pentru Super Bowl din acest sector a ajutat la compensarea slăbiciunii relative a companiilor din alte sectoare, cum ar fi cel al călătoriilor, a căror redresare este îngreunată de pandemia persistentă.

Spaţiile publicitare TV au devenit mai scumpe, în ciuda unei tendinţe de scădere pe termen lung a audienţei. Numărul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani care urmăresc meciul a scăzut timp de nouă ani consecutivi, potrivit Sports Media Watch.

Cu toate acestea, într-o eră a mesajelor digitale specifice, directorii de publicitate au declarat că atât mărcile nou-venite, cât şi clienţii de bază sunt pregătiţi să plătească pentru o oportunitate unică de a atrage atât de mulţi spectatori.

Telespectatorii Super Bowl au un nivel de implicare extrem de neobişnuit cu reclamele, un fenomen cultural care pentru unii prezintă un interes mai mare decât jocul în sine. Mai mult de patru din cinci respondenţi la un sondaj Morning Consult publicat în această săptămână au declarat că au acordat fie "multă", fie "o anumită" atenţie reclamelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO