Business Internaţional

Punct de turnură pentru industria auto europeană: vânzările de maşini 100% electrice decolează

Punct de turnură pentru industria auto europeană:...

Autor: Catalina Apostoiu

16.08.2019, 00:04 1645

Peisajul industriei auto europene ar urma să se modifice radical până în 2025 cu condiţia ca reţeaua de reîncărcare şi sistemul de subvenţii să devină mai eficiente, potrivit asociaţiei Transport & Environment, notează Les Echos.

În şase ani, producţia de autovehicule electrice pe vechiul continent ar urma să crească de şase ori, urmând să atingă 4 milioane de unităţi, jumătate dintre acestea fiind 100% electrice. Aceasta ar reprezenta o cincime din producţia auto totală.

Germania, Franţa, Italia şi UK vor deţine în 2025 aproximativ 85% din capacităţile de producţie. Slovacia ar urma să devină ţara care asamblează cel mai mare număr de autovehicule electrice pe cap de locuitor în 2025 (25), urmată de Germania (19), Suedia (14), Belgia, Cehia şi Franţa (12).

În primul semestru al acestui an, Europa a înregistrat nu mai puţin de 241.000 de înmatriculări noi de autovehicule electrice. Maşinile 100% electrice domină vânzările, cu 160.600 unităţi, faţă de 80.500 de unităţi hibride reîncărcabile.

Norvegia este campioană incontestabilă în Europa la capitolul vânzări de autovehicule 100% electrice, urmată de Germania. Franţa ocupă poziţia a treia. În jurul anului 2025, ar urma să existe 300 de modele de autovehicule electrice comparativ cu cele 60 existente în prezent.

În primul semestru al acestui an, în Norvergia au fost înmatriculate 35.200 de autovehicule 100% electrice, reprezentând o creştere de 75% în termeni anuali. Norvegia ocupă prima poziţie în Europa şi din punctul de vedere al cotei de piaţă deţinută de autovehiculele 100% electrice, cu 21,9%, situaţie la care s-a ajuns în urma subvenţiilor lansate de autorităţile din Oslo.

Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, se dezvoltă la rândul său rapid în sectorul maşinilor electrice, însă de această dată nu pe segmentul celor 100% electrice, ci cel al hibridelor reîncărcabile.

În primul semestru, Germania a înmatriculat uşor peste 31.300 de autovehicule 100% electrice şi 16.280 autovehicule hibride reîncărcabile.

Cu aproape 29.000 de maşini electrificate, Franţa se situează pe locul trei în acest clasament european. Chiar înaintea Marii Britanii şi a Olandei.

În total, Europa de Vest a înregistrat în primul semestru aproape 80.500 de maşini noi hibride reîncărcabile şi 160.600 autovehicule 100% electrice, reprezentând o creştere cu 241.000 de unităţi a parcului electrificat. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO