Business Internaţional

Puternicii industriaşi Charles şi David Koch, cunoscuţi drept sponsori majori ai Republicanilor, investesc milioane de dolari într-o campanie publicitară prin care vor să oprească tarifele lui Donald Trump

sursa foto: Live Trading

Autor: Alex Ciutacu

20.06.2018, 17:20 520

Reţeaua politică finanţată de miliardarii industriaşi Charles şi David Koch a lansat prima etapă a unei campanii publicitare de „mai multe milioane de dolari” împotriva tarifelor pe care vrea să le impună preşedintele Donald Trump, potrivit CNBC.

Freedom Partners, o organizaţie care face parte din reţeaua influenţilor fraţi Koch lansează o campanie, atât televizată cât şi radiofonică, ce are ca scop oprirea tarifelor de import implementate de administraţia Trump.

Reclamele fac apel la Congres să îmbrăţişeze comerţul liber şi să nu urmeze cursul politicilor comerciale de la Casa Albă.

„Pentru a creşte, trebuie să continuăm să facem comerţ”, susţine reclama. „Tarifele nu sunt răspunsul. Spuneţi Washingtonului: Susţineţi libertatea. Opuneţi-vă tarifelor”.

Reclamele televizate vor fi difuzate în zona Washington D.C. în timp ce reclamele radio for fi difuzate la nivel naţional şi, în special, prin programele cu discurs conservator din ţară, începând cu 25 iunie.

Freedom Partners, împreună cu alte două grupuri ale fraţilor Koch, care fac parte din Iniţiativa Americanilor pentru Prosperitate şi Libertate, trimit o scrisoare deschisă către Congres prin care cer susţinerea Legii de Responsabilitate în Comerţul Global.

Legea este sponsorizată de senatorul republican din Utah, Mike Lee. Legea cere Congresului să revizuiască înainte de aprobare orice tarife care sunt propuse de ramura executivă.

„Tarifele sunt taxele care îi fac pe americani mai săraci. Ele cresc costul de trai şi generează costuri mai mari pentru businessuri. Doar imaginaţi-vă o familie muncitoare care plăteşte mult mai mult pentru o maşină de spălat, spre exemplu”, spune James Davis, Vicepreşedinte al Freedom Partners. „Aceste reclame sunt importante ca parte a campaniei noastre finale, care include atât educaţie publică, cât şi mobilizare la firul ierbii (n.red: pe plan local)”, adaugă el.

Anunţul de lansare a primei faze din campanie vine la două zile după ce Trumă a ordonat Camerei de Comerţ din SUA să identifice bunuri chinezeşti în valoare totală de 200 de miliarde de dolari, pentru a impune un tarif adiţional de 10%.

Luni, Casa Albă spunea că noile bariere comerciale vor intra în efect „dacă China refuză să îşi schimbe practicile, şi dacă insistă să meargă înainte cu noile tarife pe care le-a anunţat.

În trecut, administraţia a anunţat tarife de 25% pe bunuri chinezeşti de până la 50 d emiliarde de dolari. Preşedintele Xi Jinping a răspuns cu tarife de 25% pe bunuri americane de 34 de miliarde de dolari.

Canada, Mexic şi Uniunea Europeană au fost lovite recent de tarife de 10% pe importurile de oţel şi aluminiu.

Canada a retaliat cu tarife egale, în timp ce Mexic a impus o serie de tarife pe bunuri ameriane în valoare de 3 miliarde de dolari.

Uniunea Europeană pregăteşte un răspuns prin care va lovi în mai multe produse, de la motociclete Harley Davidson, până la blugi.

Fraţii Koch sunt cunoscuţi drept sponsori activi ai partidului Republican, iar Trump a fost candidat din partea patidului Republican.

Pe lângă tensiunile politice, tarifele comerciale ale lui Donald Trump ar putea afecta masiv mediul de business, în special relaţiile de business ale industriaşilor Koch şi ale companiei Koch Industries.

Charles Koch şi David Koch sunt al 12-lea, respectiv al 13-lea cei mai bogaţi oameni din lume, cu averi de câte 46,9 miliarde de dolari fiecare, potrivit topului miliardarilor realizat de Bloomberg.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO