Business Internaţional

Reţeaua de socializare X se pregăteşte să intre în lumea financiară: Utilizatorii vor putea face investiţii şi trading direct pe platformă. „Vei putea intra pe X şi să-ţi gestionezi întreaga viaţă financiară”

Reţeaua de socializare X se pregăteşte să intre în...

Autor: Valeriu Dănilă

19.06.2025, 16:20 101

CEO-ul X, Linda Yaccarino, a declarat că utilizatorii vor putea „în curând” să facă investiţii sau să tranzacţioneze direct pe platforma social media, prezentând planurile companiei de a pătrunde în sectorul serviciilor financiare, parte din ambiţia lui Elon Musk de a transforma X într-o aplicaţie universală, notează FT.

„Vei putea intra pe X şi să-ţi gestionezi întreaga viaţă financiară direct pe platformă”, a spus aceasta.

Ea a adăugat că firma explorează şi lansarea unui card de credit sau de debit X, care ar putea apărea chiar în acest an.

Această incursiune în domeniul serviciilor financiare vine pe fondul eforturilor lui Musk de a transforma platforma, pe care a cumpărat-o în 2022, pe modelul aplicaţiei chineze WeChat, o care combină mesageria, plăţile şi comerţul electronic.

X a anunţat deja că va introduce X Money, un portofel digital şi un serviciu de plăţi între utilizatori, cu Visa ca prim partener, în cursul acestui an.

Marţi, Yaccarino a precizat că X Money va fi lansat mai întâi în SUA, urmând să fie extins şi în alte regiuni. Ea a spus că serviciul va permite utilizatorilor să cumpere produse, să-şi depoziteze fondurile sau să ofere bacşişuri creatorilor de conţinut de pe platformă.

„Un întreg ecosistem comercial şi financiar va lua naştere pe platformă, ceva ce astăzi nu există”, a afirmat ea.

Totuşi, o extindere majoră în zona serviciilor financiare ar supune X unor provocări de reglementare dificile, precum respectarea licenţelor şi a standardelor împotriva spălării banilor.

X se confruntă în continuare cu dificultăţi financiare după ce o mare parte dintre advertiseri, principala sursă de venit a companiei, au părăsit platforma în urma achiziţiei acesteia de către Elon Musk.

 Mulţi dintre aceştia şi-au exprimat îngrijorarea faţă de atitudinea permisivă a lui Musk în ceea ce priveşte moderarea conţinutului, ceea ce înseamnă că reclamele lor ar putea apărea lângă conţinut controversat, dar şi faţă de propriul comportament provocator al miliardarului pe platformă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels