Business Internaţional

Revanşa lui Adibas: un producator chinez de încălţăminte atacă cele mai puternice mărci mondiale

Revanşa lui Adibas: un producator chinez de încălţăminte atacă cele mai puternice mărci mondiale

Autor: Radu Racu

27.08.2010, 11:56 448

"Călugării străini dau poveţe mai bune", spune un vechi proverbchinezesc ştiut de orice client dintr-un magazin Adidas dinShanghai. Într-o piaţă în care majoritatea mărfurilor produse localsunt ieftine şi atât, iar calitatea este sinonimă mai mereu cubrandurile internaţionale, un producător chinez de încălţăminteatacă poziţia deţinută de mărci consacrate mondial, scrie Financial Times.

Producătorul de încălţăminte sportivă Li Ning, companie carepoartă numele gimnastului care a aprins flacăra olimpică laJocurile din 2008, a urcat pe locul doi în China, în funcţie devânzări, depăşind Adidas, şi se pregăteşte să se lupte acum de laegal la egal cu Nike, o mişcare ce ar putea reprezenta o piatră dehotar pentru ţara care este percepută în prezent doar ca exportatorde lucruri ieftine.

În China există puţine companii care au reuşit să se impună înfaţa unor competitori cu renume mult mai puternic, printre acesteanumărându-se producătorul de computere Lenovo şi Huawei(echipamente pentru telecomunicaţii).

"Mulţi occidentali sunt de părere că firmele chineze nu ştiusă-şi promoveze produsele. Acest lucru nu este adevărat",comentează, Shaun Rein, analist la o companie de cercetare înmarketing din Shanghai. " Li Ning a depăşit Adidas pe unele pieţedin China pentru că vinde produse într-o gamă de preţ mai bună, lao calitate comparabilă", spune Rein.

Tom Doctoroff, analist la divizia chineză a JWT, spune că LiNing nu concurează de fapt cu Adidas şi Nike însă câştigă terenputernic pentru că se adresează unui segment de consumatori cuvenituri mai reduse, în timp ce mărcile occidentale au ignorataceastă piaţă, în ciuda declaraţiilor de extindere. " Poate că numănâncă din aceeaşi placintă, însă bucata producătorilor localicreşte mult mai repede decât cea a brandurilor internaţionale",spune Doctoroff.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO