Business Internaţional

Revoluţia maşinilor electrice: ce pentru sindicaliştii germani e ciumă, pentru spanioli e mumă. Mii de angajaţi din Germania îşi pot pierde locul de muncă, în timp ce Spania vrea să folosească o parte din cei 140 de miliarde de euro de la UE pentru investiţii în acest nou sector

Revoluţia maşinilor electrice: ce pentru sindicaliştii germani e ciumă, pentru spanioli e mumă. Mii de angajaţi din Germania îşi pot pierde locul de muncă, în timp ce Spania vrea să folosească o parte din cei 140 de miliarde de euro de la UE pentru investiţii în acest nou sector

Autor: Catalina Apostoiu

09.05.2021, 22:11 928

♦ Trecerea la autovehicule electrice ar putea afecta mii de angajaţi din Germania în următorii ani ♦ Fără un constructor auto major propriu şi cu vânzări de maşini electrice sub media UE, Spania vrea să aloce proiectelor EV o parte din cele aproximativ 140 mld. euro pe care le va primi de la UE.

În timp ce sindicaliştii şi lobbyiştii din industria germană împrăştie spaimă în privinţa impactului revoluţiei maşinilor electrice asupra locurilor de muncă, spaniolii alocă investiţii masive în sector.

Trecerea la autovehicule electrice ar putea afecta mii de angajaţi din Germania în următorii ani, relevă un studiu recent realizat de Institutul ifo, scrie CNBC.

Studiul, realizat în numele Asociaţiei Germane a Industriei Auto, ilustrează unele dintre posibilele provocări viitoare legate de încercările guvernelor de a înlocui maşinile diesel şi pe benzină cu unele cu emisii reduse sau zero.

În raport se arată că un număr de aproximativ 75.000 de angajaţi pe producţie din sectorul auto german ar urma să se pensioneze până la mijlocul acestui deceniu. „Însă dacă până în 2025 producţia de maşini bazate pe motoare cu ardere internă va scădea în linie cu aşteptările, atunci trecerea la motoare electrice va afecta cel puţin 178.000 de angajaţi“, potrivit raportului.

Preşedintele ifo Clemens Fuest descrie „tranziţia către electromo­bilitate“ drept „o provocare majoră, în special pentru furnizorii auto, segment dominat de IMM-uri“.

O tranziţie semnificativă pare într-adevăr să se profileze în Germania. Guvernul federal german vrea ca între 7 milioane şi 10 milioane de maşini electrice să fie înregistrat pe plan local până la finalul acestui deceniu.

Potrivit Reuters, studiul ifo „nu ia în calcul crearea de noi locuri de muncă în sector“.

Germania şi al treilea mare producător auto european Franţa pompează deja fonduri în fabrici de baterii, susţinându-se campionii auto naţionali. Ca a doua mare ţară producătoare de autovehicule din Europa, după Germania, şi cu un sector auto reprezentând 10% din economie, Spania încearcă să ţină pasul, scrie Reuters.

Ţara încearcă să pună bazele unor noi fabrici de baterii şi maşini electrice, folosind miliarde din fondurile europene de susţinere în pandemie pentru a nu fi lăsată în urmă în cel mai amplu proces de transformare tehnologică dintr-un secol prin care trece sectorul auto mondial.

Mai puţin avută, fără un constructor auto major propriu şi cu vânzări de maşini electrice sub media UE, Spania vrea să aloce proiectelor EV o parte din cele aproximativ 140 miliarde de euro pe care le va primi de la UE.

Din cele 70 mld de euro ce vor veni de la Bruxelles sub formă de granturi, guvernul spaniol intenţionează să cheltuiască 13 miliarde pe mobilitate sustenabilă până în 2023.

 
AFACERI DE LA ZERO