Business Internaţional

Revoluţia media: Netflix câştigă popularitate în grilele de programe TV

Revoluţia media: Netflix câştigă popularitate în...

Autor: Alex Ciutacu

07.08.2017, 12:14 448

În Statele Unite, giganţii din domeniul programelor TV colaborează cu Netflix Inc. în cadrul unei tranziţii istorice pentru pionierul streaming-ului, potrivit Reuters.

Charter Communications Inc, distribuitorul de programe TV situat pe locul 3 în Statele Unite, se pregăteşte să integreze Netflix în grila de programe, alăturându-se operatorilor de top din SUA în adoptarea unui model ce s-a dovedit a fi de succes în Europa.

Unii furnizori din Statele Unite ar putea începe vânzarea serviciului de streaming ca parte a ofertelor de pachete video şi internet.

Altice NV încearcă această abordare în Franţa şi plănuieşte să se extindă şi în SUA, potrivit surselor citate de Reuters.

„Întregul nostru model este bazat pe cooperare cu furnizorii de streaming”, a declarat Dexter Goei, director executiv al companiei Altice.

Netflix a indicat, de asemenea, că doreşte să ducă aranjamentele la un alt nivel, deşi data de lansare pe TV este nesigură.

„Revizuim acum o serie de propuneri pentru a include Netflix în anumite servicii şi începem să înţelegem cum ar funcţiona afacerea. Suntem interesaţi să extindem conceptul”, a susţinut Reed Hastings, CEO-ul Netflix.

Netflix a raportat, pe data de 30 iunie, 52 de milioane de utilizatori în Statele Unite, şi încă 52 de milioane de utilizatori în spaţiul internaţional.

În 2007, la apariţia Netflix, televiziunile au considerat serviciul de streaming ca fiind un competitor la pachetele clasice de programe, dar în timp ce streaming-ul a crescut în popularitate, televiziunile au concluzionat că o colaborare este cea mai bună variantă, încât consumatorii folosesc Netflix chiar dacă acesta nu este pe TV.

Integrarea Netflix-ului în televiziunea clasică a început în anul 2013, cu Virgin Media, în Marea Britanie. Parteneriatele din Statele Unite au început în 2014 cu mai mulţi distribuitori mici, printre care RCN Telecom Services.

Pentru clienţii RCN care folosesc TiVo, Netflix este listat ca un program „on-screen”, necesitând doar o apăsare de buton pentru a fi accesat.

Utilizatorii RCN care nu au abonament la Netflix, se pot abona pe loc, utilizându-l gratuit pentru o lună.

Liderul pieţei din Statele Unite, Comcast Corp, a înregistrat Netfix în setul de programe denumit Xfinity, utilizat de aproximativ 11 milioane de utilizatori.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO