Business Internaţional

Românii vor fi întrebaţi săptămâna asta dacă acceptă condiţiile Facebook. Compania a decis: Acceptaţi reclamele noastre dacă vreţi să folosiţi reţeaua socială

Românii vor fi întrebaţi săptămâna asta dacă...

Autor: Alex Ciutacu

18.04.2018, 17:27 806

Facebook a anunţat săptămâna aceasta că va continua să utilizeze reclame direcţionate (bazate pe preferinţele utilizatorilor), iar acceptarea acestora este o condiţie pentru a putea utiliza reţeaua socială. Această decizie este viabilă în ciuda noilor regulamente europene, potrivit Reuters. Săptămâna aceasta, toţi utilizatorii din România şi din Europa vor fi întrebaţi dacă acceptă condiţiile companiei.

Legislaţia europeană, care va intra în vigoare de luna viitoare, promite cea mai mare schimbare în privinţa intimităţii online, de la naşterea internetului. Companiile vor fi amendate dacă vor colecta sau vor utiliza informaţii personale fără permisiunea utilizatorilor.

Rob Sherman, şeful Facebook pe departamentul de inimitate ( n.r: privacy), a anunţat că reţeau socială va începe să le ceară europenilor permisiunea săptămâna aceasta pentru o varietate de modalităţi prin care Facebook va utiliza datele, dar acesta a transmis că opţiunea de a fi exclus din sistemul de reclame direcţionate iese din discuţie.

„Facebook este un serviciu care face profit pe bază de reclame”, a tarnsmis Sherman în cadrul unei întâlniri cu rpesa de la sediul companiei.

Utilizatorii Facebook vor putea limit tipul de date pe care advertiserii le pot folosi pentru a-şi direcţiona reclamele, adaugă acesta, dar „toate reclamele de pe Facebook sunt direcţionate într-o anumită măsură, iar acest lucru este valabil şi pentru advertiserii din mediul offline”.

Facebook, cea mai mare reţea de socială media din lume, va utiliza ceea ce este cunoscut drept „ecran de permisiune” – pagini încărcate de text în care utilizatorul trebuie să selecteze dacă este de acord cu termenii şi condiţiile sau nu.

Aceste ecrane de permisiune vor apărea pentru utilizatorii din România şi din Europa săptămâna aceasta, iar la nivel global în următoarele luni, a spus Sherman.

Ecranele nu oferă posibilitatea de a refuza termenii şi condiţiile. În schimb, dacă doresc, utilizatorii pot fi ghidaţi să „gestioneze setările cu privire la date”, limitând astfel datele la care are acces platforma, potrivit Facebook.

„Oamenii pot alege să nu fie pe Facebook dacă nu vor asta”, a transmis Sherman.

Organele de reglementare, investitori şi avocaţii privesc îndeaproape modul în care Facebook se conformează legislaţiei europene, nu doar pentru că reţeaua a fost implicată recent în scandalul Cambridge Analytica, ci pentru că alte companii vor dori să urmeze modelul adoptat de cea mai mare reţea socială din lume, pentru a pierde cât mai puţini utilizatori.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO