Business Internaţional

Ryanair vrea să investească 200 mil. dolari într-o nouă bază în Praga. Low-costul rămâne „foarte precaut" în ceea ce priveşte ţinta de profit, pe fondul scăderilor de tarife

Ryanair vrea să investească 200 mil. dolari într-o...

Autor: Greta Bogdan

31.08.2016, 22:15 415

Ryanair, cea mai mare companie low-cost din Europa, plănuieşte să investească 200 de milioane de dolari într-o nouă bază în Praga.

Totodată, compania a avertizat că şi-ar putea reduce ţinta anuală de profit în situaţia în care preţul biletelor va creşte mai mult de 10% sau 12%. „Încă nu am revizuit bilanţul anual al profitului”, a spus executivul Michael O`Leary, într-o conferinţă de presă. „Suntem extrem de precauţi în ceea ce priveşte bilanţul, iar dacă iarna ne va aduce pierderi mai mari de 10-12%, va trebui să îl revizuim”.

Reprezentanţii low-costului care şi-a anunţat noi rute de la Londra spre Strasbourg şi Faro pentru anul următor au menţionat că rezervările pentru Turcia şi Grecia au fost afectate de criza refugiaţilor, cât şi de fenomenul terorismului şi că deja există în plan o încetinire a creşterii în Marea Britanie, cu aproape 6% de la 15%, scrie Sunday Business Post.

Purtătorul de cuvânt al Ryanair a spus săptămâna trecută că tarifele pentru biletele de avion au scăzut cu 9% în mijlocul sezonului cald, cu mult faţă de 6-8% atât cât se aştepta să scadă anul acesta. În prezent, se preconizează că profitul net al exerciţiului care va dura până la finalul lui martie 2017 va fi între 1,38  şi 1,43 mld. euro, potrivit aceleiaşi surse.

Acţiunile Ryanair au scăzut cu 1,6% pe Bursa din Dublin astăzi. 

Între timp, compania aeriană a anunţat că plănuieşte să investească 200 mil. dolari (179 mil. euro) într-o bază din Praga, care se va deschide în octombrie şi va avea două rute, cu încă două aflate în schemă pentru vara anului 2017. Ryanair va zbura iniţial către Liverpool în Marea Britanie şi Trapani în Italia, înainte de a iniţia şi rute spre Bergamo şi Roma în vara următoare.

„Avem speranţe foarte mari în ceea ce priveşte noua noastră bază din Praga şi sperăm să mergem mai departe în următorii ani”, a transmis David O’Brien, Chief Commercial Officer al Ryanair. El a mai spus că pe piaţa din Spania compania a înregistrat o creştere de 20% după ce pieţe ca Egipt, Turcia, Tunisia sau Algeria au fost lovite de terorism. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO