Business Internaţional

Se spune că dragostea nu are preţ. Ba are, când inflaţia este atât de mare

Se spune că dragostea nu are preţ. Ba are, când...

Autor: Catalina Apostoiu

25.07.2022, 00:05 752

Se spune că dragostea nu are preţ, însă întâlnirile amoroase în actualul context economic devin cu siguranţă din ce în ce mai scumpe în America, potrivit Bloomberg Businessweek.

Cei care merg la astfel de în­tâlniri resimt din plin impactul in­flaţiei situ­ate la cel mai ridicat nivel din ultimii 40 de ani. Indicatorul pre­ţurilor de consum pentru alimentele consumate în oraş a avansat cu 7,7% în iunie faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Pentru cei care testează te­renul cu un cocktail sau două, pre­ţurile băuturilor alcoolice a urcat cu 4%.

Cei care caută dragostea au de ce să se plângă. Dintre 3.000 de utiliza­tori ai popularei aplicaţii de dating Hinge, aproape 41% spun că sunt mai preocupaţi de costul întâlnirilor acum faţă de anul trecut, cei din ge­neraţia Z resimţind mai acut presiunile.

Din cauza creşterii puternice a costurilor, unele persoane singure devin mai selective cu privire la întâlnirile la care participă, în timp ce altele îşi întrerup cu totul căutarea „jumătăţii“. Pe site-ul de dating OKCupid, 34% din 70.000 de utili­zatori au declarat că inflaţia le influ­enţează viaţa amoroasă.

Amy Nobile, dating coach, arată că chiar şi cei mai bogaţi clienţi ai săi, mulţi dintre cei care plătesc 15.000 de dolari pentru un program pe patru luni, încearcă să-şi înjumătăţească costurile.

Logan Ury, director de ştiinţa relaţiilor la Hinge, arată că din cauza inflaţiei deşi există o aversiune faţă de „întâlnirile ieftine“, astfel de în­tâlniri nu sunt un lucru rău. Pande­mia i-a făcut de fapt pe oameni mai deschişi faţă de tipuri diferite de ie­şiri, ducând la o „renaştere a întâl­nirilor creative“.

Pentru cei care preferă o cină mai tradiţională în oraş, tensiunile privitoare la cine ar trebui să suporte nota de plată sunt în creştere.

Nobile arată că de obicei îşi sfă­tu­ieşte clienţii bărbaţi să suporte cos­turile în timpul fazei de „curtare“ a relaţiei.

Acum, însă, spune aceasta, bărbaţi dintr-o varietate de oraşe şi venituri le cer din ce în ce mai frecvent celor cu care se întâlnesc să împartă pe jumătate nota de plată.

În condiţiile în care americanii din toate categoriile sociale resimt impactul inflaţiei, găsirea unei persoane cu educaţie financiară solidă a devenit un punct de atracţie.

Acest interes în creştere faţă de finanţe îi determină pe mulţi să discute despre cariere şi bani chiar de la prima întâlnire.

Pentru unii, însă, astfel de discuţii aduc repede sfârşitul relaţiilor aflate la început.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO