Şeful Market Epito, o renumită companie maghiară din sectorul construcţiilor, aleasă drept compania anului la gala Figyelo Top200 din 2018, premiul fiind înmânat de premierul Viktor Orban, a spus că se aşteaptă la un declin în industria construcţiilor în 2023, aşa că va fi crucial pentru companii să se adapteze, potrivit Portfolio.
În plus, apariţia firmelor de construcţii turceşti şi româno-turceşti creează probleme, iar jucătorii maghiari ar trebui să fie mult mai pregătiţi să câştige împotriva lor la licitaţii.
Sandor Scheer se aşteaptă ca industria construcţiilor să scadă în 2023, dar nu poate prezice amploarea declinului. CEO-ul Market Epito a spus că se aşteaptă cu siguranţă la o încetinire semnificativă a producţiei din industria construţiilor faţă de perioada anterioară, încetinire generată în mare măsură de reducerea numărului de investiţii guvernamentale şi amânarea acestora.
În ceea ce priveşte dificultăţile preconizate în acest an, Sandor Scheer a menţionat problemele economice globale şi locale, precum şi termenele de livrare crescute. În plus, apariţia şi dezvoltarea companiilor de construcţii turceşti şi româno-turceşti reprezintă o mare problemă.
Pentru ca acestea să nu câştige licitaţiile de pe piaţa locală, ar fi nevoie de companii maghiare mult mai bine pregătite, potrivit lui Sandor Scheer.
„Vom încerca tot posibilul la licitaţii“, a adăugat şeful Market Epito.
În perioada următoare, va fi o provocare să găsim clienţi şi comenzi, investitorii au devenit mult mai precauţi din cauza condiţiilor economice incerte. Comenzile participanţilor de pe piaţă sunt influenţate în primul rând de inflaţie şi lipsa capacităţii, iar acestea sunt în prezent la un nivel destul de ridicat, a arătat Sandor Scheer.
El a subliniat că capacitatea de adaptare joacă un rol mai mare decât oricând, mai ales în industria construcţiilor. „În operaţiunile de zi cu zi, merită să ne concentrăm pe planuri pe termen scurt în loc de obiective pe termen lung, pentru a anticipa următorul pas. Este un moment bun pentru a regândi şi transforma structurile disfuncţionale şi a introduce soluţii inovatoare, creative“, a adăugat CEO-ul.
Potrivit Index, Market Epito a fost aleasă compania anului la gala Figyelo Top200 din 2018. Premiul a fost înmânat de premierul Viktor Orban, iar Berlan Havasi, şeful de presă al premierului, a spus că atunci când Orban a acceptat invitaţia nu ar fi putut să ştie că premia compania prietenului său Istvan Garancsi, co-proprietar al Market Epito.
Un avion de lux al acestuia ar fi fost folosit de Orban pentru a zbura în Varna pentru un meci de fotbal.
La solicitarea presei, Bertalan Havasi a dezvăluit că Istvan Garancsi, care este şi patronul Mol Vidi FC, l-a invitat pe prietenul său, premierul, în avion.