Business Internaţional

Cei care vor cumpăra o maşină săptămâna viitoare sau mai târziu se vor confrunta cu costuri cu până la 70% mai mari decât cele suportate pentru o maşină identică achiziţionată de exemplu săptămâna trecută

Cei care vor cumpăra o maşină săptămâna viitoare...

Autor: Catalina Apostoiu

03.09.2018, 00:06 49313

Odată cu introducerea de la 1 sep­tembrie a unui nou test de emisii pentru auto­vehicule, consumul oficial de car­bu­rant şi datele privind emisiile vor fi mult mai apropiate de realitate.

Totul vine însă cu un preţ pentru con­sumatori, atât din punctul de vedere al costurilor suplimentare, cât şi al nu­mărului mai redus de modele dispo­nibile, scrie Deutsche Welle.

Cei care vor cumpăra o maşină săp­tămâna viitoare sau mai târziu se vor con­frunta cu costuri cu până la 70% mai mari decât cele suportate pentru o maşină identică achiziţionată de exem­plu săptămâna trecută.

Autovehiculele sunt bineînţeles ace­leaşi, dar ratingurile oficiale privind con­sumul de carburant şi impactul asu­pra mediului vor fi certificate de un nou stan­dard, mai dur, WLTP. În plus, ni­ve­lul emisiilor toxice va fi verificat de tes­tul Real Driving Emissions (RDE) realizat pe drumuri reale.

Faptul că noul standard WLTP este im­plementat atât de curând după scan­dalul emisiilor în care este implicat cel mai mare producător auto al Ger­maniei, VW, este în cea mai mare parte o coincidenţă. Însă scandalul a acce­le­rat implementarea acestuia, iar opoziţia din partea industriei auto s-a evaporat rapid.

Potrivit oficialilor din industria auto, certificarea durează de două ori mai mult decât în trecut. În plus, volu­mul organizării back office a crescut foar­te mult, iar costurile vor fi inevitabil tre­cute asupra clienţilor.

VW, de exemplu, a avertizat deja că procedurile de testare o vor costa „miliarde“ în semestrul al doilea şi că se aş­teaptă la vânzări semnificativ mai scăzute în acest context.

Pentru Daimler, certificarea mode­le­lor a devenit de asemenea o provocare.

Grupul auto francez PSA pare să fie singurul producător auto important care respectă deadline-ul, susţinând că toate vehiculele sale sunt acum conforme cu protocoalele WLTP.

Odată cu implementarea noilor reglementări, Europa poate pretinde acum în mod credibil că dispune de cele mai dure reglementări cu privire la emisii din lume. Şi totuşi, standardul WLTP este adoptat în întregime doar de către Uniunea Europeană, Norvegia, Islanda, Elveţia, Lichenstein, Turcia şi Israel.

Alte ţări cum ar fi China adoptă elemente ale noilor reglementări, în mod special legate de motoarele diesel. Iar SUA şi Brazilia merg pe propriul drum.

Noul standard WLTP nu va ajuta climatul foarte mult, acesta conferind doar o imagine a cât de poluante sunt cu adevărat maşinile noastre.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO