Business Internaţional

Shun Matsuzaka, Fondator McCann Millenials: Am creat primul robot regizor deoarece am vrut să demonstrăm că inteligenţa artificială poate fi creativă

Shun Matsuzaka, Fondator McCann Millenials: Am creat...

Autor: Alex Ciutacu

24.10.2017, 14:49 145

Grupul McCann Millenials a creat primul robot din lume care este regizor de creaţie pentru reclame, AI-CD Beta, în încercarea de a demonstra că inteligenţa artificială poate fi şi creativă, nu doar un instrument tehnic, spune Shun Matsuzaka, fondator McCann Millenialls, în cadrul evenimentului IAA Global Conference, care se desfăşoară astăzi şi mâine în Bucureşti.

”Etapa regizorală în care se implică robotul este cea care vine imediat după ce primim toate informaţiile de la client. Introducem informaţii precum numele companiei, industria din care face parte, numele prdusului sau al campaniei, obiectivul campaniei, ce să comunicpm, pe ce perioadă, care este targetul demografic, care este caracterul brandului şi ce elemente trebuie evitate, apoi robotul furnizează scenariul de reclamă”.

Pentru că inteligenţa artificială este privită cu foarte mult scepticism de oamenii din piaţa muncii de pe toată planeta, metoda folosită de grupul McCann pentru a primi o apreciere obiectivă a produsului furnizat de AI-CD Beta a fost aceea de a lua un produs, cu aceleaşi informaţii de la client, şi a crea două reclame diferite, una produsă de un regizor faimos de reclame din Japonia, alta de inteligenţa artificială. Apoi oamenii au votat care dintre reclame este mai reuşită.

Deşi reclama produsă de regizorul uman a câştigat acest concurs, cursa a fost strânsă încât robotul a primit 46% din voturi, iar regizorul 54%.

„Un alt exemplu de creativitate generată de date este modelul adoptat de Netflix. După 6 ani de colectat date, Netflix, în loc să cumpere filme sau seriale scumpe de la Holywood, s-au gândit că au la îndemână instrumentele pentru producţii proprii. Deoarece producţia trebuia să fie pe placul oamenilor de la început, inteligenţa artificială a analizat toate datele colectate şi astfel a rezultat că oamenilor le-ar plăcea cel mai mult un serial cu temă politică, în care Kevin Spacey să aibă rolul principal şi care să fie regizat de David Fincher. Astfel a luat naştere celebra serie „House of Cards”.

Pe lângă aceste tehnologii, McCann a pus bazele proiectului One Japan, care colaborează cu peste 45 de companii mari din Japonia într-un efort colectiv de a dezvolta inteligenţă artificială. Compania este deschisă la colaborare cu universităţi, start-up-uri, guvern şi mediu social.

„Motivul pentru care am creat proiectul de inovaţie, este pentru că acum doi ani am început să mă îngrijorez în legătură cu viitorul. Şi am început să mă gândesc dacă munca mea este distractivă.  Să fac reclame este foarte distractiv dar îmi scurtează viaţa. Nu eram sigur că sănătatea mea mentală şi fizică ar putea fi păstrate intacte în ritmul acesta de lucru, până în la 50-60 de ani”.

Robotul CRE-P este inovaţia recentă din domeniul inteligenţei artificiale, dezvoltat de One Japan cu scopul de a deveni un lider spiritual, care îţi poate analiza gradul de stres, anxietate, relaxare, fericire din creier şi să ofere ghidaj spiritual pentru a ajuta oamenii să se relaxeze.

Un prim scop important în care va fi folosit această tehnologie este, pentru Jocurile Olimpice din 2022, pentru ca sportivii care trebuie să zboare pentru un timp îndelungat, să nu ajungă la competiţie obosiţi din punct de vedere mental ori fizic.  

Motivul pentru care am început acest program este pentru a-mi face viaţa mai confortabilă şi mai distractivă. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO