Business Internaţional

Şomajul din Germania a scăzut în şase luni de la 9,1% la 7,6%

Şomajul din Germania a scăzut în şase luni de la 9,1% la 7,6%
04.08.2010, 23:25 14

Rata şomajului din Germania se situează la 7,6%, aproape denivelul de dinaintea crizei, faţă de 9,1% în ianuarie, ca urmare arevenirii exporturilor, care a impulsionat angajările. Companiile,de la producătorul de camioane MAN la constructorul de automobileDaimler, îşi readuc la normal programul de lucru, scrie The NewYork Times.

Situaţia este în contrast cu cea din urmă cu cinci ani, cândrata şomajului depăşea 13%, mai mult de cinci milioane de oameni nuaveau un loc de muncă, iar Germania era un simbol alinflexibilităţii pieţei muncii.

Economia neaşteptat de puternică a Germaniei reprezintă îngeneral o veste bună pentru restul Europei, care depinde de cerereadin această ţară pentru bunurile sale. În acelaşi timp, scăderearatei şomajului ar trebui să sporească încrederea consumatorilor şisă-i încurajeze pe germani să plece în vacanţă în Spania şi Grecia,canalizând o parte din venituri către două ţări care se luptă săîşi finanţeze datoriile.

Succesul Germaniei este însă în acelaşi timp un punct dedisensiune cu liderii din Franţa şi alte ţări care cred că acestsucces vine parţial în detrimentul lor. Germania exportă cu multmai mult decât importă, în parte beneficiind de un acces mai facilla credite decât ţările adânc îndatorate.

Unii experţi economici argumentează că politicile economice aleGermaniei exacerbează tensiunile din zona euro. "Reducându-şideficitul bugetar şi opunându-se unei majorări a salariilor pentrua compensa declinul puterii de cumpărare a euro, Germaniaîngreunează de fapt eforturile altor ţări de a-şi recâştigacompetitivitatea", consideră George Soros, unul dintre cei maifaimoşi speculatori financiari.

Câştigurile în creştere raportate recent de companii explică înparte de ce îşi revine rata de ocupare a forţei de muncă dinGermania, însă revenirea se datorează, de asemenea, schimbărilor pecare ţara le-a introdus pe piaţa muncii şi lecţiilor pe carecompaniile germane le-au învăţat din crizele trecute.

AFACERI DE LA ZERO