Business Internaţional

Stăpânul roboţilor. Cine este românul care pune roboţii la treabă şi care şi-a extins afacerea din România până în Filipine şi Bolivia

Autor: Ioana Nita

03.12.2022, 18:19 1191

Micii roboţi care le atrag atenţia clienţilor prin mişcări şi sunete asupra produselor aflate pe rafturile magazinelor au ajuns deja să cucerească lumea, fiind prezenţi din România până în Filipine şi Bolivia. Start-up-ul local Tokinomo, care a dezvoltat armata de roboţei, are însă planuri şi mai mari care sunt alimentate de recent încheiata rundă de finanţare în valoare de 1,7 milioane de dolari. Ambiţia Tokinomo? Să înveţe roboţeii să colecteze şi date privind comportamentul consumatorilor, astfel încât start-up-ul să le poată livra clienţilor şi rapoarte privind cele mai bune abordări în mixul de marketing.

Lansată pe piaţă în urmă cu circa trei ani, soluţia hardware şi software dezvoltată de Tokinomo s-a îmbunătăţit constant pe parcurs.„Am schimbat mai multe lucruri – poate invizibile către utilizatorul final – la nivel de administrare de platformă. Unde într-adevăr avem proiecte mari şi lucrăm foarte intens este la dezvoltarea de funcţii noi şi la produse noi.

Aici este să zicem un update destul de important, mai ales în zona de colectare de date, unde practic a venit din piaţă o cerere – domnule, ok voi aveţi roboţelul ăsta, dar uite, dacă îl aveţi m-ar interesa să aflu şi asta şi asta despre cumpărător, ce face la raft, cam cine e cumpărătorul şi lucrăm intens pentru a dezvolta soluţii care să le ajute pe branduri nu numai să îşi promoveze produsele, dar să şi înţeleagă comportamentul cumpărătorilor – de ce aleg produsele lor, care e comportamentul lor în magazine, ş.a.m.d., lucruri care îi ajută pe ei să optimizeze campania, nu numai cu Tokinomo, ci în general tot mixul de marketing”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Ionuţ Vlad, cofondator şi CEO al Tokinomo. Anul trecut, start-up-ul şi-a extins puternic operaţiunile, principala piaţă pentru companie fiind Arabia Saudită. „Top 3 pieţe pentru noi au fost – la nivelul anului trecut cel puţin – Arabia Saudită, Filipine şi România, pe locul trei.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO