Business Internaţional

Starbucks, obligată să reducă preţurile în China sub presiunea competitorilor locali. Unele cafele costă aproape dublu faţă de rivali

Starbucks, obligată să reducă preţurile în China sub...

Autor: Valeriu Dănilă

09.06.2025, 19:22 170

Starbucks va reduce preţurile mai multor băuturi în China, în contextul în care lanţul de cafenele se confruntă cu o concurenţă acerbă pe a doua sa cea mai mare piaţă, notează FT.

Compania din Seattle a anunţat luni, într-o postare pe reţelele sociale, că va scădea preţurile unor produse precum ceaiurile latte şi frappuccino-urile cu o medie de 5 yuani (RMB), aducând costul anumitor băuturi la 23 RMB (aproximativ 3,20 dolari).

Companiile din sectoarele de consum din China, de la automobile la alimente şi băuturi, sunt supuse unei presiuni crescânde de a reduce preţurile, pe fondul competiţiei intense.

Starbucks are o prezenţă importantă în China, având în ţară peste 7.685 de locaţii la finalul anului trecut.

Compania şi-a continuat extinderea în China continentală, adăugând un număr record de noi cafenele nete în anul încheiat în septembrie 2024 şi deschizând propria sa fabrică de prăjire a cafelei în oraşul Kunshan.

Planurile Starbucks de extindere în China continentală au fost puse sub presiune de apariţia unor alternative locale mai ieftine.

De exemplu, lanţul Manner Coffee din Shanghai percepe 15 RMB pentru un Americano de 355 ml, iar Luckin Coffee percepe 14 RMB pentru un Americano de 473 ml, comparativ cu 27 RMB pentru un Americano de 355 ml la un Starbucks din Shanghai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels