CATL şi Stellantis vor construi o fabrică de baterii cu 4,1 miliarde de euro în Spania, crescând prezenţa chineză în Europa, scrie FT.
Fabrica din Zaragoza, nord-estul Spaniei, este programată să înceapă producţia până la sfârşitul anului 2026, în cadrul unui joint venture 50-50 dintre cel mai mare producător de baterii din lume şi al patrulea cel mai mare producător de automobile, proprietar al mărcilor Peugeot, Jeep şi Fiat.
Europa a încercat să-şi reducă dependenţa de bateriile chineze, investind în tehnologie. Cu toate acestea, cea mai mare speranţă a industriei europene în electrificare, Northvolt, a dat faliment.
Stellantis şi-a arătat deschiderea în a coopera cu firme chinezeşti, grupul fiind în criză din cauza schimbări conducerii dar şi a încetinirii vânzărilor în SUA şi Europa.
CATL, cu sediul Ningde, estul Chinei, deţinea 38% din piaţa globală de baterii în primul trimestru al acestui an, conform SNE Research. Rezultatele companiei au fost alimentate de piaţa chineză, vânzările de maşini electrice în Europa şi SUA încetinind.
Fabrica din Spania este a treia cea mai mare investiţie a grupului în Europa, care deja operează fabrici în Germania şi Ungaria.