Business Internaţional

Ştiri pe scurt din Europa de Est

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Bogdan Cojocaru, Ioana Tudor, Anca Dumitrescu

09.04.2014, 00:00 74

Bulgaria şi Macedonia ar putea lansa o linie feroviară care să lege cele două ţări în 2022, a declarat ministrul macedonean al transporturilor Mile Janakieski, citat de Novinite. „Am început deja reconstruirea secţiunii Kumanovo – Beljakovce şi intenţionăm să lansăm un tren care va conecta Macedonia şi Bulgaria până în 2022. Proiectul a fost iniţiat şi vom aloca resurse celorlalte două segmente”, a spus oficialul. Macedonia va importa noi trenuri de pasageri în 2015. Declaraţiile ministrului vin în contextul în care Macedonia a celebrat împlinirea a 141 de ani de la înfiinţarea Căilor Ferate Macedonene. Bogdan Cojocaru

Samsung va închide o fabrică din Ungaria, a doua ca mărime pe care conglomeratul industrial sud-coreean a construit-o în această ţară, unde producea componente pentru televizoare color de generaţie veche, panouri cu plasmă şi ecrane pentru telefoane mobile, scrie Portfolio.hu. Unul dintre produsele de bază ale fabricii era tubul catodic, utilizat pentru generaţiile vechi de televizoare, dar între timp tehnologia a avansat atât de mult încât tuburile catodice nu mai au cerere. Cererea pentru celălalt produs cheie al fabricii, panourile cu plasmă, a scăzut din cauza consumului mare de electricitate necesar pentru producerea acestei tehnologii. Din aceste motive, veniturile companiei au scăzut. Samsung SDI Ungaria a avut venituri de peste 101 miliarde de forinţi (331,2 mil. euro) în 2011, care au scăzut la 76,6 miliarde în 2012. Bogdan Cojocaru

Piaţa de publicitate din Polonia va creşte uşor anul acesta şi îşi va reveni clar în 2015 impulsionată de extinderea bugetelor de marketing ale companiilor de publicitate, spune Jacek Dziecielak, CEO al companiei Media Impact Polska, divizia de vânzări publicitate a Ringier Axel Springer Polonia şi Onet, citat de The Warsaw Voice. „Piaţa de publicitate TV îşi va reveni uşor anul acesta şi va arăta semne vizibile de îmbunătăţire în 2015”, estimează Dziecielak. Acesta se aşteaptă ca bugetele companiilor de publicitate pentru segmentul TV să crească cu aproximativ 10-20%. Declinul pieţei de publicitate pe segmentul print va decelera anul acesta, consideră Dziecielak, care estimează o scădere de 10% pentru cotidiene şi un declin de o cifră pentru reviste. Piaţa de publicitate online ar putea, de asemenea, da semne de îmbunătăţire în 2014. Ioana Tudor

Companiile ruse ar trebui să ia în considerare delistarea acţiunilor de la bursele străine şi tranzacţionarea acestora la Moscova, pentru creşterea securităţii economice, pe fondul tensiunilor legate de Ucraina, a declarat vicepremierul Igor Şuvalov, citat de Bloomberg. „Companiile şi consiliile lor de administraţie ar trebui să analizeze dacă este necesar ca acţiunile să fie tranzacţionate în continuare pe bursele străine. Este o problemă de securitate economică“, a spus Şuvalov. Anexarea Crimeei de către Rusia, luna trecută, a determinat Statele Unite şi Uniunea Europeană să impună sancţiuni unor oficiali ruşi şi unor bănci din această ţară, în timp ce guvernul de la Moscova a fost nevoit să anuleze emisiuni de obligaţiuni denominate în ruble în cinci din ultimele şase săptămâni. Companii precum Yandex, VimpelCom şi Mail.ruGroup sunt listate doar în străinătate. Anca Dumitrescu

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.04.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO