Business Internaţional

Studiu: Amazon rămâne cel mai valoros brand global, iar Ferrari conduce cursa celor mai puternice mărci din lume în 2019

Studiu: Amazon rămâne cel mai valoros brand global, iar...

Autor: Roxana Rosu

22.01.2019, 11:33 1191

Amazon rămâne cel mai valoros brand din lume, evaluat la 187,9 mld dolari, în creştere cu 25% faţă de 2018, urmat de Apple şi Google, în timp ce Ferrari a recâştigat titlul de cel mai puternic brand, poziţie deţinută ultima dată în 2014, conform raportului Brand Finance Global 500 2019.

Forţa brandului Ferrari a crescut până la un scor Brand Strength Index (BSI) de 94.8 din 100, mai mult decât McDonald’s, Coca-Cola, Lego sau Disney.

“Ferrari – cel mai remarcabil fabricant de masini de lux al lumii – se bucură de un nivel incomparabil de recunoaştere a brandului, promovând continuu excelenţa în design şi inovaţie. Calul cabrat din logo este un simbol perfect al forţei şi vitalităţii brandului în dezvoltarea acestuia prin noi modele, dar şi în sectoare în afara industriei auto.”, a declarant David Haigh, CEO Brand Finance.

Odată cu disrupţia adusă industriilor tradiţionale, firmele din sectorul tehnologiei au creat o valoare imensă de brand, ocupând 6 poziţii dintre primele 10 cele mai valoroase branduri.

După liderul Amazon, podiumul este completat de Apple (locul 2, cu 153,6 miliarde US$) şi Google (locul 3, cu 142,8 miliarde US$). Cu toată forţa sa de brand, Apple încetineşte în pieţele emergente şi nu dă semne de diversificare, ceea ce ar putea permite Google să reclame locul 2 în 2020.

CLasamentul arată şi o revenire remarcabilă pentru brandul Microsoft, care urcă de pe locul 6 pe locul 4 în Brand Finance Global 500. Cu o creştere de 47% a valorii de brand (119,6 miliarde US$), Microsoft a înregistrat cea mai mare creştere din Top 10, brandul beneficiind de succesul transformării către un model de business “cloud-centric”.

Facebook îşi păstrează a şaptea poziţie, dar forţa brandului a scăzut cu 11% după o succesiune de scandaluri. 

 “Există un motiv pentru care zicala ‘să nu pui toate ouăle într-un singur coş’ a traversat secole: o afacere nu îşi poate concentra toate eforturile şi resursele într-o singură arie, dacă vrea să reziste pe termen lung. Brandurile care evoluează şi experimentează în noi sectoare, precum Amazon şi Microsoft, sunt cele care care îşi depăşesc constant competitorii – pe când brandurile care sunt mai reticente în a se adapta şi a se diversifica, precum Walmart şi Apple, vor pierde oportunităţi de a-şi creşte valoarea de brand.” , comentează David Haigh.

Prezenţa brandurilor din China în Brand Finance Global 500 a crescut semnificativ, cu o valoare cumulată de brand de 1,307 miliarde US$, depăşind pentru prima oară pragul de 1 trilion US$ – multe dintre aceste branduri urcând individual în clasament faţă de anul trecut. Ascensiunea Chinei este notabilă mai ales în domeniul tehnologiei.

Firmele de servicii profesionale din Big Four au înregistrat, de asemenea, o performanţă notabilă în forţa brandului, cu trei dintre acestea (Deloitte, PwC si EY) în clasa de elită AAA+; al patrulea brand, KPMG (AAA-) are o forţă a brandului în uşoară scădere, după un an în care a fost implicat în controversatul audit al Carillion – firma falimentară de construcţii din Marea Britanie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO