Business Internaţional

Studiu: Românii vor plăti mai puţin pentru un city break în Europa

Studiu: Românii vor plăti mai puţin pentru un city...

Autor: Cristina Bellu

04.05.2016, 11:58 105

Micşorarea preţurilor este generată în special de scăderea cererii, interesul turiştilor mutându-se către pachete tip charter. Majoritatea turiştilor care cumpără vacanţe online au ales pentru vara aceasta pachete în locaţii însorite, precum insulele greceşti - Chania, Creta, Lefkada sau Santorini, dar şi Mallorca şi Tenerife (Spania), Cipru, Croaţia sau Portugalia, arată studiul.

"Este un efect normal al pieţei. Vara este perioada concediilor prelungite în destinaţii calde, majoritatea cu mare, plaje şi atracţii la îndemână, şi mai puţin a sejururilor active, în destinaţii urbane", explică Remus Vişan, directorul general al Paravion.

Potrivit datelor analizate de Paravion, tarifele cele mai ridicate pentru sejururi în capitalele europene se înregistrează în lunile considerate high season pentru acest tip de vacanţe, respectiv aprilie - mai şi septembrie - octombrie.

Primăvara, city break-urile generează circa 45% din totalul vânzărilor de vacanţe Paravion, în timp ce pe timp de vară, respectiv în lunile iunie, iulie şi august, ajung să genereze aproximativ 30%/, restul fiind înlocuit de sejururile charter.

Cele mai mari scăderi ale tarifelor pentru pachetele de tip city break începând cu 1 mai ajung la 20% în oraşe din Italia, Cehia sau Olanda.

Potrivit agenţiei, anul acesta cererea pentru city break-uri au crescut cu aproximativ 40% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

"Iubitorii de vacanţe active ştiu că vara este un moment propice pentru city break-uri prelungite, când pot profita de toate atracţiile oraşului, evitând, în acelaşi timp, aglomeraţia specifică marilor metropole. Mulţi dintre ei aleg oraşe cu plaje, reuşind să îmbine cultura, distracţia şi relaxarea, la preţuri foarte avantajoase, cu rezervările biletelor de avion făcute din timp", a mai spus Remus Vişan.

Paravion a anunţat recent că va intră în acest an pe pieţele din Statele Unite ale Americii, Orientul Mijlociu şi sud-estul Asiei, extindere care va genera în 2017, circa 25% din cifra de afaceri consolidată, pe grup.

Portalul Paravion este prezent pe piaţa europeană de turism în Marea Britanie, Spania, Ungaria, Bulgaria sau Cipru.

Agenţia activează din 2015 şi în Turcia, sub brandul Bavul.com, achiziţionat de la gigantul Turkcell.

Anul trecut, veniturile companiei s-au ridicat la 46 milioane euro în România, respectiv 21 milioane euro în Turcia, cifra de afaceri consolidată depăşind 65 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO