Business Internaţional

Succesul Tesla în China: Producătorul auto a înregistrat vânzări de peste 3,1 miliarde de dolari în piaţa chineză în T3, aproape jumătate faţă de vânzările companiei pe piaţa din SUA

Succesul Tesla în China: Producătorul auto a...

Autor: Alex Ciutacu

26.10.2021, 13:11 175

Vânzările producătorului auto Tesla în China au ajuns la un nivel de peste 3,1 miliarde dolari în T3 2021, aproape jumătate din nivelul vânzărilor Tesla pe piaţa din SUA, potrivit CNBC.

Compania de vehicule electrice condusă de Elon Musk a înregistrat vânzări de 3,11 miliarde de dolari în China în al trilea trimestru, adică 48,5% din vânzările de 6,41 miliarde de dolari realizate de companie pe piaţa din SUA, conform datelor publicate lunii.

În urmă cu un an, acest raport era la 41,4% faţă de vânzările din SUA, iar în 2018 era la sub 10%.

Cota totală a pieţei din China în vânzările cumulate ale Tesla a crescut la 22,6% în al treilea trimestru, în creştere de la sub 20% în urmă cu un an.

Tesla a inaugurat o fabrică gigant în Shanghai şi a livrat primele vechiule Tesla produse în China către clienţii de acolo în ianuarie 2020, chiar înainte de începutul pandemiei.

Compania a început să livreze către clienţi şi un al doilea model Tesla produs în China în cursul acestui an. Astfel, vehiculele produse de compania americană rămân o opţiune populară printre chinezi, deşi presa controlată de stat şi anumiţi utilizatori au criticat compania.

China este cea mai mare piaţă auto din lume şi reprezintă o destinaţie importantă pentru toţi marii producători. Spre exemplu, nemţii de la Volkswagen vând circa 41% din totalul unităţilor vândute de companie pe piaţa din China, conform unor estimări Goldman Sachs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO