Thyssenkrupp, unul dintre cei mai mari producători de oţel din lume şi lider de piaţă la nivelul UE, ia în considerare vânzarea unităţilor de oţel şi submarine, scrie Bloomberg.
„CEO-ul [Martina] Merz abordează o strategie tot mai agresivă, prin restructurări constante, dar probabil şi tranzacţii corporative la scară largă, despre care noi credem că vor schimba rapid grupul”, a declarat Christian Georges, directorul diviziei de cercetare a metalelor şi mineritului din cadrul Societe Generale.
Strategia Martinei Merz este lansată în ideea de a resuscita grupul german după vânzarea diviziei de ascensoare de la finalul anului, în valoare de 19 miliarde de dolari. Firma plănuieşte să folosească o parte din banii câştigaţi pentru a susţine diviziile aflate în dificultate.
„Trebuie să micşorăm costurile şi să îmbunătăţim performanţele de-a lungul tuturor unităţilor”, a declarat Merz.
Thyssenkrupp a fost până nu demult sinonim cu ingineria germană. Compania a produs oţel pentru construirea clădirii Chrysler din New York, pistoale pentru armata nazistă şi componente pentru fabricile care au dus la miracolul economic din Germania de după cel de-al Doilea Război Mondial.
Divizia de oţel, nucleul tradiţional al conglomeratului, a fost afectată în ultimii ani de o competiţie tot mai dură cu firmele asiatice, care oferă preţuri mai mici decât companiile germane.
Merz a declarat că Thyssenkrupp ia în considerare fuziunea cu alţi rivali germani, europeni şi asiatici.