Business Internaţional

Topul celor mai bune companii în care să lucrezi în 2016. Bani pentru continuarea studiilor, creşe moderne pentru copii şi spa-uri pentru relaxare sunt doar câteva dintre beneficiile oferite de marile companii angajaţilor

Topul celor mai bune companii în care să lucrezi în...

Autor: Bianca Dorobanţu

03.04.2016, 17:54 2537

Gigantul Google ocupă pentru a şaptea oară în zece ani primul loc în lista celor 100 de companii în care merită să lucrezi, realizat anual de revista americană Fortune, pe baza rezultatelor unui amplu sondaj în rândul angajaţilor şi al managementului marilor companii internaţionale. Cel puţin zece dintre acestea au subsidiare locale şi în România:

Google, cu peste 57.000 de angajaţi numai în SUA, este cunoscut pentru avantajele pe care le oferă angajaţilor săi, adăugând anual altele noi. Pe lângă cele trei mese sănătoase oferite zilnic, cafenelele, accesul la spa-uri şi săli de fitness cu antrenori personali, anul trecut au fost oferite angajaţilor vizitele virtuale la medic (în care pacientul şi medicul intereacţionează online) şi analize pentru depistarea cancerului la sân.

Pe de altă parte, EY (Ernest & Young), una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale în audit şi asistenţă fiscală şi în tranzacţii, cu peste 212.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări, acordă un avantaj mai puţin obişnuit angajaţilor în caz de deces: oferă familiei ca sprijin financiar fie salariul acestuia pe patru luni, fie suma de 50.000 de dolari.

Flexibilitatea programului de lucru a dus la entuziasmul angajaţilor PwC, cea mai mare mare companie de audit din lume, care i-a asigurat locul în top: sprijină proaspăt deveniţii părinţi prin concedii suplimentare plătite şi le oferă acces la parcurile tematice Disney World. De asemenea, prin organizarea de evenimente, PwC îşi încurajează angajaţii să discute pe diferite teme, pentru a înlătura eventuale prejudecăţi la locul de muncă.

KPMG, un alt gigant în domeniul de consultanţă şi audit, a creat un program numit „Provocarea de 10.000 de poveşti”, în care sunt împărtăşite poveştile angajaţilor care dezvăluie felul în care activitatea depusă a avut un impact pozitiv asupra vieţii lor, astfel motivându-i şi pe restul să se implice şi mai mult în ceea ce fac. KPMG este conoscută şi pentru promovarea femeilor la locul de muncă.

Miza pe care o are Deloitte, compania de consultanţă şi audit, este educaţia, toţi angajaţii beneficiind de 10.000 de dolari rambursabili pentru a-şi plăti studiile superioare, iar angajaţilor care vor să facă şi un doctorat le sunt oferiţi 25.000 de dolari.

Retailerul suedez de mobilă şi decoraţiuni IKEA, al cărui fondator, Ingvar Kamprad, tocmai şi-a sărbătorit a 90-a aniversare, are 128.000 de angajaţi în întreaga lume şi le oferă tuturor „Micul dicţionar IKEA”, nu pentru a le explica numele complicate ale anumitor produselor, ci pentru a le reaminti de valori precum simplitate, entuziasm, modestie şi voinţă. De asemenea, angajaţii care lucrează part-time, au aceleaşi avantaje ca şi ceilalţi care lucrează full-time: tratamente pentru infertilitate şi invaliditate pe termen lung.

Adobe, cel mai mare producător de aplicaţii de design grafic din lume, îşi răsfaţă angajaţii prin concendiul sabatic plătit timp de patru săptămâni, o dată la cinci ani, acordându-le astfel o pauză atunci când simt că au nevoie, pentru a fi eficienţi la birou. La Cisco Systems, cel mai mare producător de echipamente de reţea din lume, 3000 de angajaţi lucrează de acasă, iar copiilor acestora le este pusă la dispoziţie o creşă modern.

Compania hotelieră Marriott International, cu peste 4.400 de proprietăţi în 87 de ţări şi 300.000 de angajaţi, este recunoscută pentru longevitatea angajaţilor săi, astfel că aproape o treime din angajaţii din SUA au rămas la Marriott mai mult de zece ani, iar 12% mai mult de 20 de ani. Cei care depăşesc 25 de ani petrecuţi în companie sunt recompensaţi cu sejururi gratuite la hotelurile Marriott pentru tot restul vieţii.

Accenture, compania multinaţională de consultanţă în management, soluţii tehnologice şi servicii de outsourcing, cu peste 300.000 de angajaţi în 120 de ţări, şi-a propus să angajeze 5.000 de veterani de război americani şi soţii ale acestora până în 2020. Astfel, compania renunţă la cerinţele în ce priveşte studiile superioare pentru anumite posturi, înfiinţând cursuri speciale de formare pentru aceşti candidaţi. Odată angajaţi, ei pot primi burse care să îi ajute să îşi continue studiile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO