Business Internaţional

Topul celor mai mari producători de telefoane mobile. "Chinezăriile" sapă în cota de piaţă a Nokia

Topul celor mai mari producători de telefoane mobile. Ce "chinezării" sapă în cota de piaţă a Nokia

Autor: Radu Racu

10.11.2010, 17:58 605

Nokia se confruntă anul acesta cu cea mai scăzută cotă de piaţăde la începerea monitorizării, în ciuda creşterii vânzărilor, încondiţiile în care atât producătorul finlandez cât şi alte numegrele de pe acest segment nu au reuşit să ţină pasul cu avansulînregistrat de aşa-zisele "white-box"-uri (telefoane nebranduitesau produse exclusiv pentru un operator de telefonie - n.red.),reiese din datele companiei de cercetare de piaţă Gartner, citatede Bloomberg.

Avansul vânzărilor înregistrate de "chinezării" a determinatcompania Gartner să-şi majoreze prognoza de creştere a industrieipentru acest an la 30%, de la 13-15% anterior.

"Nokia simte cel mai acut presiunea pentru că cea mai acerbăconcurenţă este pe segmentul terminalelor ieftine de pe pieţeleemergente. Evoluţia companiei nu s-a înrăutăţit, ci piaţa a devenitmult mai mare", spune Carolina MIlanesi, analist la Gartner.

Nokia continuă să deţină prima poziţie, în funcţie de cota depiaţă, cu 28,2% în trimestrul al treilea, faţă de 36,7% în aceeaşiperioadă a anului trecut. Principalul urmăritor al companieifinlandeze este Samsung (Coreea de Sud), cu o cotă de 17,2% (19,6%în T3 din 2009), urmat de LG (Coreea de Sud), cu o felie de 6,6%(10,2% în 2009).

Apple (SUA) şi RIM (Canada), producătorii telefoanelor vedetăiPhone şi BlackBerry deţin o cotă de piaţă de 3,2%, respectiv 2,9%.Topul este completat de Sony Ericsson (Japonia-Suedia2,5%),Motorola (SUA - 2,1%), HTC(Taiwan -1,6%), ZTE(China -1,4%) şiHuawei(China - 1,3%).

La capitolul "alţii", unde sunt incluşi cei mai mulţiproducători de terminale nebranduite, cota de piaţă este de 33%, dela 16% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Volumul vânzărilor aurcat în trimestrul al treilea la aproape 138 de milioane deunităţi, de la 50 de milioane în trimestrul al treilea din 2009.Cele mai mari pieţe de desfacere pentru aceşti producători suntIndia, Rusia, Orientul Mijlociu, Africa şi America Latină. Îngeneral aceste telefoane se vând foarte bine în magazine mici, degenul afacerilor de familie, conform analizei Gartner.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO