Business Internaţional

Totul este interconectat. Criza energiei şi blocajul lanţurilor de aprovizionare nasc o criză de hârtie. Ştiţi voi de care

Totul este interconectat. Criza energiei şi blocajul...

Autor: Catalina Apostoiu

13.10.2021, 22:18 1528

Criza energiei determină cel mai mare producător de hârtie de ziar din Marea Britanie să ia în considerare o reducere a producţiei în această iarnă.

Ziarele franţuzeşti trag la rândul lor semnalul de alarmă cu privire la o penurie de hârtie, anumite grupuri de presă fiind informate de către furnizori cu privire la posibile suspendări ale livrărilor de hârtie până la sfârşitul acestui an.

Dar practic criza se resimte la nivelul tuturor produsele din hârtie, de la invitaţii pentru nuntă, cutii pentru cereale şi etichete pentru sticlele de vin, în condiţiile în care fabricile nu fac faţă cererii, iar blocajele de la nivelul lanţurilor de aprovizionare provoacă întârzieri şi probleme pentru consumatori şi companii. În tot acest context, autorităţile europene cercetează doi mari producători de încheierea unei înţelegeri privind preţurile.

Palm Paper, cel mai mare producător de hârtie de ziar din Marea Britanie, o subsidiară a companiei germane Papierfabrik Palm, nu şi-a protejat suficient achiziţiile de gaze în condiţiile în care lockdownurile au făcut dificile prognozele privind producţia, au declarat surse familiare cu situaţia pentru Bloomberg. Palm Paper ar putea fi nevoit să-şi reducă producţia. „Totul este interconectat“, arată Chris Tang, profesor la UCLA care studiază managementul lanţurilor de aprovizionare gloable, potrivit Marketplace.

Fabricile sunt încetinite de lipsa de muncitori. Iar când este cerere puternică pentru un produs, cum este hârtia igienică, alte segmente ale producţiei pot fi încetinite. „Cărţile, hârtia de ambalat, hârtia igienică, hârtia de curăţat, toate se bazează pe hârtie“, arată Tang.

Anumite produse care ajung să fie fabricate ajung cu greu la destinaţie pentru că livrările cu camionul sunt în continuare lente.

Criza de hârtie se resimte şi în ceea ce priveşte etichetele pentru sti­cle­le de vin. Molly Fisher este artist gra­fic în California şi creează etichete pentru sticlele de vin. „Nu poţi vinde vin fără etichete şi fără cutii“, arată aceasta.

Între timp, preţurile hârtiei cresc, ducând la scumpirea produselor care se bazează pe aceasta.

În tot acest context, autorităţile din UE desfăşoară o anchetă cu privire la o posibilă înţelegere privind preţurile în industria hârtiei, relatează Le Figaro.

Doi producători de hârtie din Finlanda, Stora Enso şi UPM, au confirmat că fac obiectul unor inspecţii ale autorităţilor antitrust eu­ropene. „Comisia Europeană se teme că întreprinderile inspectate au încălcat regulile UE în materie de înţelegeri şi abuz de poziţie domi­nantă“, se arată într-un comunicat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO