Business Internaţional

Trenul ar trebui să fie cel mai bun prieten al fotbalului la Euro 2024 din Germania. Însă Deutsche Bahn spulberă orice mit despre maşinăria de mare precizie germană

Trenul ar trebui să fie cel mai bun prieten al...

Autor: Catalina Apostoiu

16.06.2024, 21:00 781

„Cel mai sustenabil campionat euro­pean din toate timpurile“. Este o declaraţie ambiţioasă, dar acesta este ţelul UEFA pentru campionatul euro­pean de fotbal ce se desfăşoară în această vară în Germania, scrie BBC.

„Un aspect are legătură cu redu­ce­rea emisiilor de gaze cu efect de seră. Celălalt este de a sensibiliza oamenii în ceea ce priveşte sustenabilitatea. Fot­ba­lul este, cel puţin în Europa, unul dintre cele mai populare sporturi şi prin urmare o cale bună de sensibi­li­zare“, arată Dr Hartmut Stahl, care a fost implicat într-un studiu de fezabi­litate privitor la reducerea impactului campionatului asupra mediului.

Când vine vorba de sustenabilitatea unui campionat major, modul de transport reprezintă clar o problemă. În acest sens, sunt încurajate deplasările cu trenul, iar Deutsche Bahn, compania feroviară naţională a Germaniei, joacă aşadar un rol central în transportul suporterilor şi al echipelor, potrivit tagesspiegel.de.

Fanii şi echipele ar trebui să se deplaseze pe stadioane cu trenul cât mai des posibil. Dar poate compania, pe care mulţi o asociază în primul când cu întârzierile şi infrastructura deficitară, să facă faţă provocării?

DB spune că este pregătită pentru fluxul de oameni. Vrea să ofere 10.000 de locuri suplimentare în zilele meciurilor, iar deţinătorii de bilete pentru meciuri vor primi reduceri la bilete. În plus, prin gări circulă 14 trenuri ce poartă sigla EM. Majoritatea programului major de renovare cu închideri complete pe rutele centrale individuale din Germania nu va începe decât după Campionate pentru a evita întreruperile în timpul turneului.

„Calea ferată nu a fost niciodată atât de implicată la nivel internaţional într-un Campionat European“, a declarat directorul de transport pe distanţe lungi al DB, Michael Peterson, cu aproximativ două săptămâni înainte de începerea turneului.

Organizatorii încearcă să convingă fanii străini, în special, să călătorească cu trenul cu o serie de stimulente. Însă vestea problemelor Deutsche Bahn, a reţelei feroviare îmbătrnite şi a grevelor frecvente s-a răspândit şi în străinătate. Cu mai mult de o lună înaintea începerii campionatului, Paul Goodwin, co-fondatorul Asociaţiei Suporterilor de Fotbal din Scoţia, i-a sfătuit pe compatrioţii săi să sosească mai devreme la meciurile din campionat, conform t-online.de.

„Părăsiţi puţin mai repede cârciuma, acordaţi-vă puţin mai mult timp. Ultimul lucru pe care îl doriţi este să ajungeţi la pauză“, a fost îndemnul acestuia.

Reprezentantul fanilor crede că 40.000 de suporteri scoţieni vor merge în Germania în timpul campionatului. În multe cazuri, ei trebuie să se bazeze pe tren pentru rutele din Germania.

Nici ideea ca echipele să se deplaseze cu trenul nu are baze reale, relatează BBC.

Din cauza locaţiei bazelor de antrenament şi momentelor de începere a meciurilor, numărul jucătorilor care vor lua trenul va fi probabil unul foarte scăzut.