Business Internaţional

Un comisar european atacă guvernul Orban

Sursa foto - AFP

Sursa foto - AFP

Autor: Daniela Stoican

30.07.2014, 00:00 1072
Noua taxă  introdusă în Ungaria „pe veniturile din publicitate” ale companiilor media arată că libertatea media, care reprezintă fundaţia unei societăţi libere, este pusă în pericol în mod foarte clar, scrie comisarul european pentru agenda digitală Neelie Kroes pe blogul său. Promovată ca o „taxă pe veniturile din publicitate” menită să sporească veniturile la buget, de fapt impozitul afectează în mod disproporţionat o singură companie media, RTL, singura care se încadrează în categoria de impozitare maximă, notează Kroes.
 
„Concluzia este evidentă. RTL este unul dintre puţinele canale de televiziune din Ungaria care nu promovează o linie pro-Fidesz. Este greu de crezut că scopul poate fi altul decât de a alunga compania din Ungaria”, afirmă Kroes. Problema cu Ungaria nu ţine doar de această companie, este vorba despre un tipar foarte îngrijorător, care contravine valorilor Uniunii Europene. „Impozitarea nu poate fi un instrument al discriminării, iar politica de impozitare nu ar trebui să fie o armă politică”, subliniază comisarul. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO