Business Internaţional

Un fost membru al board-ului Tesla spune că firma lui Elon Musk nu va fi „pentru totdeauna liderul automobilelor electrice” şi trebuie „să ia măsuri” pentru a rămâne în competiţie

Un fost membru al board-ului Tesla spune că firma lui Elon Musk nu va fi „pentru totdeauna liderul automobilelor electrice” şi trebuie „să ia măsuri” pentru a rămâne în competiţie

În ianuarie, Tesla a înregistrat puţin peste 1.600 de înmatriculări în 18 pieţe cheie din Europa, număr ce implică o cotă de piaţă de 3,5%

Autor: Eduard Ivanovici

04.03.2021, 16:15 477

Steve Westly, fost membru al board-ului Tesla, a declarat că a fost extrem de optimist cu privire la firma lui Elon Musk de-a lungul ultimilor zece ani, adăugând că „este greu de imaginat o companie cu un plan mai bun de acţiune”, conform CNBC.

Totuşi, Westly citează ultimele rezultate publicate de Tesla în luna ianuarie, de unde reiese faptul că producătorul are un „orizont concentrat pe mai mulţi ani” şi se aşteaptă ca livrările de automobile să înregistreze o creştere anuală de 50%.

„Niciun alt constructor auto nu face asta. Prin urmare, Tesla nu va rămâne pentru totdeauna liderul maşinilor electrice (EV)”, spune Westly.

În ultimii ani, companii precum General Motors şi Volkswagen şi-au reiterat angajamentul de a produce vehicule cu propulsie electrică. Luaţi la un loc, cei doi giganţi au vândut peste 16 milioane de automobile în 2020, potrivit datelor colectate de Statista. Separat, Tesla a reuşit să livreze 499.550 de maşini, cu 450 de unităţi sub obiectivul de anul trecut.

În plus, compania se confruntă cu o competiţie puternică în China, unde producători precum BYD şi Nio înregistrează capitalizări bursiere de 83 de miliarde şi, respectiv, 65 de miliarde de dolari, mai mult decât Ford, Stellantis şi Ferrari.

De altfel, cota de piaţă pe care o înregistrează Tesla în piaţa EV din Europa s-a prăbuşit în prima lună din 2021. Firma a numărat doar 1.619 înmatriculări în 18 pieţe cheie ale continentului, număr ce reprezintă doar 3,5% din vehiculele electrice care au fost înregistrate în acea lună, conform unui raport al analistului auto Matthias Schmidt.

Astfel, compania a „căzut pe locul 4, după ce ocupase prima poziţie”, spune Schmidt.

Însă trebuie menţionat că, de obicei, Tesla livrează mai puţine vehicule în prima lună a fiecărui trimestru.

Între timp, piaţa EV din China a început să recupereze teren în ianuarie, cu 179.000 de înmatriculări, faţă de 110.000 în Europa.

„Tesla trebuie să ia măsuri pentru a putea rămâne în competiţie”, a declarat Schmidt.

Gigantul fondat de Elon Musk a devenit anul trecut cea mai valoroasă firmă auto din lume şi a fost inclusă în indicele bursier S&P 500. În prezent, capitalizarea de piaţă este de 653 de miliarde de dolari, cu aproximativ 230 de miliarde sub maximul raportat pe 8 ianuarie.

De asemenea, Elon Musk şi-a pierdut recent titlul de cel mai bogat om din lume după declinul pe care l-au suferit acţiunile Tesla şi a ajuns la o avere de 169 de miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index.

 
AFACERI DE LA ZERO