Business Internaţional

Una dintre cele mai mari companii de logistică din China va face din Budapesta un centru de distribuţie pentru mărfurile chinezeşti

Primul avion de transport de marfă al STO Express, încărcat mai ales cu bunuri din comerţul electronic, a ajuns în capitala Un­gariei pe 3 noiem­brie

Primul avion de transport de marfă al STO Express, încărcat mai ales cu bunuri din comerţul electronic, a ajuns în capitala Un­gariei pe 3 noiem­brie

Autor: Bogdan Cojocaru

04.12.2017, 00:05 1160

Pentru că are autostrăzi, Ungaria a devenit un centru european al in­dus­tri­ei auto, atrăgând cei mai mari pro­du­că­tori din Europa şi furnizori de toate di­men­siunile. Pentru că are şi aeroporturi de talie internaţională, Ungaria are şan­sa să devină un pion strategic în co­merţul chinezesc cu Europa.

Budapesta poate deveni o bază de distribuţie pentru mărfuri venite din China cu avionul, întărind prezenţa locală a companiei de logistică STO Express din China, scrie presa maghia­ră, care citează un oficial al opera­torului aeroportului internaţional Liszt Ferenc.

Mesajul transmis de operator vine după ce, cu ocazia summitulului China - Europa Centrală şi de Est, compania STO Express a anunţat planuri pentru dezvoltarea relaţiilor de afaceri în regiune în acord cu eforturile de expan­siu­ne comercială ale guvernului de la Beijing. STO, una dintre cele mai mari companii de transport din China, a ales Liszt Ferenc International Airport drept bază pentru transportul aerian de marfă.

Operatorul aeroportuar Budapest Airport a semnat un acord cu com­pania chineză şi cu EKOL, un furnizor european de servicii de logistică cu o pre­zenţă puternică în Ungaria, pentru dez­voltarea primei faze de cooperare in­ternaţională. Acest acord ar face ca tra­ficul de marfă pe aeroportul ma­ghiar să crească sem­ni­fi­ca­tiv, apre­cia­ză spe­­cialiştii fir­­mei de con­sul­tanţă în do­me­­niul pieţei trans­por­­tului aerian Avi­a­tor. În aceste con­­diţii, spune fir­ma, Bu­dapesta are şan­sa să devină un cen­tru al trans­por­tului pe cale aeriană de mar­fă din China, în special pentru pro­du­sele din comerţul electronic. Primul  avion de transport de marfă al STO Express, încărcat mai ales cu bunuri din comerţul electronic, a ajuns în capitala Un­gariei pe 3 noiem­brie.

După sem­na­rea acordului de coope­rare, STO va ope­ra zboruri pro­gra­mate către Buda­pesta, ceea ce va duce şi la dezvoltarea comerţului elec­tro­nic, profilul principal al companiei chineze.

Volumul transportului de marfă de pe aeroportul Liszt Ferenc a crescut cu 14,5% în perioada ianuarie-octombrie 2017 în raport cu anul trecut, la 103.700 de tone. Din decembrie 2015, traficul zborurilor cargo s-a majorat cu 36%, un rezultat descris de specialişti ca excepţional chiar şi în comparaţie  cu rezultatele din alte ţări.

„Activitatea de import-export dintre China şi Ungaria şi înteaga Europă Centrală şi de Est joacă un rol important pe piaţa noastră în dezvoltare rapidă. Credem că Budapesta şi Aeroportul Budapestei aduc cea mai bună locaţie pentru activităţile de distribuţie ale STO Express din ECE“, spun specialiştii de la Aviator.

O nouă bază cargo a Aeroportului Budapesta, Cargo City, îşi va începe operaţiunile în vara anului 2019.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO