Business Internaţional

Ungaria şi Polonia, cu reţele feroviare conectate la exterior, importă şi exportă direct în China pe calea ferată

Ungaria şi Polonia, cu reţele feroviare conectate la exterior, importă şi exportă direct în China pe calea ferată

Autor: Catalina Apostoiu

20.09.2021, 05:00 6537

♦ Compania feroviară de stat ungară MAV, China Railway International Corporation şi China Railway International Group au creat în 2016 o companie mixtă pentru coordonarea lucrărilor de modernizare a secţiunii de cale ferată dintre Budapesta şi Belgrad ♦ În Polonia, o subsidiară a companiei de stat de transport feroviar PKP a lansat în această vară un program care leagă Wroclaw de mai multe oraşe chineze.

În Ungaria, Rail Cargo Operator şi Rail Cargo Hungaria au anunţat că vor opera curse regulate de transport feroviar de mărfuri din Budapesta către China, trenurile transportând produse de export ungare.

În Polonia, o subsidiară a companiei de stat de transport feroviar PKP a lansat în această vară un program care leagă Wroclaw, un important oraş din sud-vestul ţării, via Malaszewicze, de mai multe oraşe chineze, printre care Chongqing.

În cazul Ungariei, trenurile vor transporta în principal echipamente electric, utilaje şi componente auto, echipamente IT, cât şi echipamente sportive produse pe plan local, relatează Budapest Business Journal.

Cursele regulate, cu o durată a călătoriei de 15-20 de zile, sunt lansate după trei teste de succes. Rail Cargo Group primeşte tre­nuri din China în Zahony, la graniţa ucrai­neană, care transportă bunuri impor­tate, săptămânal din august 2020. Primul tren de marfă pe ruta China-Ungaria a sosit în Budapesta în apri­lie 2017, transportând articole vesti­men­tare, electronice, jucării şi oţel în valoare de peste 1 milion de dolari. Compania feroviară de stat ungară MAV, China Railway Inter­na­tional Corporation şi China Railway International Group au creat în 2016 o companie mixtă pentru coordo­narea lucrărilor de modernizare a secţiunii de cale ferată dintre Buda­pesta şi Belgrad, aceasta urmând să devină parte a coridorului de trans­port de bunuri chinezeşti care au drept destinaţie Europa. Tot în 2016, liderii chinezi şi po­lonezi au salutat sosirea unui tren de marfă în Varşo­via din China într-o ceremonie ce a marcat un acord de coo­pe­rare co­mer­cială despre care aceştia au arătat că indică importanţa Po­loniei ca poartă de intrare a expor­turilor chineze.

Trei ani mai târziu era lansat prima cursă regulată de transport feroviar de marfă dintre China şi Polonia. Cursa lega Xiían, un oraş cu 12 milioane de locuitori din nord-vestul Chinai, de oraşul portuar polonez Gdansk.

La începutul anului trecut, Polonia anunţa lansarea unei noi legături de transport feroviar de marfă cu China. Primul tren de transport de marfă din Xiían sosea în Slawkow în ianuarie.

Graţie interesului crescând al producătorilor polonezi de a exporta alimente în containere către China, compania poloneză PKP Cargo anunţa anul trecut că intenţionează să lanseze o conexiune intermodală permanentă cu China.

AFACERI DE LA ZERO