Business Internaţional

Ungaria, tărâmul dragostei dintre coloşii auto germani şi chinezi

Ungaria, tărâmul dragostei dintre coloşii auto germani...
Foto: Profimedia

Autor: Catalina Apostoiu

06.11.2024, 22:51 788

A treia generaţie a mode­lului Mercedes-Benz CLA produs în Ungaria va utiliza un motor de 2 litri şi patru cilindri dezvoltat în colabo­rare de unul din marii investitori ai Mercedes, compania chineză Geely, şi Horse Powertrain Limited, scrie Daily News Hungary.

Până acum mulţi credeau că deşi China va surclasa Europa la maşini electrice, constructorii auto clasici sunt de neînvins la motoare conven­ţio­nale, însă acest lucru pare din ce în ce mai puţin probabil, iar noul model Mercedes produs în Ungaria este un exemplu elocvent în acest sens.

Şi alte tehnologii au fost utilizate în dezvoltarea CLA. Mercedes lu­crea­ză cu firma locală Momenta pentru a integra soluţii inteligente de şofat în cadrul modelului. Startup-ul Momenta a fost fondat în 2016, iar Mercedes-Benz a fost unul din primii investitori în acesta.

Noul model, care va fi produs şi la uzina din Kecskemet, Ungaria, va debuta pe piaţa maghiară în 2025. Un alt colos auto chinez, CATL, a anun­ţat recent că şi-a început activitatea din Ungaria.

Jason Chen, şeful CATL Europa, a anunţat că producătorul de baterii şi-a lansat operaţiunile în Un­garia. Compania chineză a înce­put să asambleze module de baterii într-o clădire închiriată în septem­brie, potrivit Portfolio.

Acesta a participat la conferinţa Hungarian Battery Week, în timpul căreia experţi interni şi internaţionali au evaluat situaţia, perspectivele şi pro­vocările industriei bateriilor. După creşterea semnificativă de anul trecut, anul acesta este vorba de con­solidare, a declarat Peter Kaderjak, directorul executiv al Asociaţiei Bateriilor din Ungaria.

Istvan Joo, şeful Agenţiei de Pro­movare a Investiţiilor din Ungaria (HIPA), a arătat că producătorii chi­nezi şi alţi producători asiatici se află în centrul transformării industriei auto, subliniind importanţa cooperă­rii producătorilor europeni şi asiatici pentru dezvoltarea industriei.

Istvan Joo a menţionat că unele proiecte europene de baterii au fost oprite, dar a dat asigurări că Ungaria nu riscă acest lucru.

În ceea ce priveşte fabrica din Debreţin, şeful CATL Europa a spus că acoperişul a fost deja pus pe clădire, iar instalarea utilităţilor exterioare şi a dispozitivelor mecanice interne a început şi ea.

El a mai dezvăluit că în septembria a început asamblarea modulelor de baterii într-o clădire închiriată în Debreţin pentru unul dintre clienţii companiei. Totul merge conform planului, a spus Jason Chen.

Între timp, Audi Ungaria face progrese uriaşe, anunţând recent ieşirea de pe linia de producţie al 45 milionulea motor, potrivit Hungary Today.
Audi Ungaria a început producţia de motoare cu peste 30 de ani în urmă, iar acum este cel mai mare producător de motoare al lumii, se arată într-un comunicat al companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels