A treia generaţie a modelului Mercedes-Benz CLA produs în Ungaria va utiliza un motor de 2 litri şi patru cilindri dezvoltat în colaborare de unul din marii investitori ai Mercedes, compania chineză Geely, şi Horse Powertrain Limited, scrie Daily News Hungary.
Până acum mulţi credeau că deşi China va surclasa Europa la maşini electrice, constructorii auto clasici sunt de neînvins la motoare convenţionale, însă acest lucru pare din ce în ce mai puţin probabil, iar noul model Mercedes produs în Ungaria este un exemplu elocvent în acest sens.
Şi alte tehnologii au fost utilizate în dezvoltarea CLA. Mercedes lucrează cu firma locală Momenta pentru a integra soluţii inteligente de şofat în cadrul modelului. Startup-ul Momenta a fost fondat în 2016, iar Mercedes-Benz a fost unul din primii investitori în acesta.
Noul model, care va fi produs şi la uzina din Kecskemet, Ungaria, va debuta pe piaţa maghiară în 2025. Un alt colos auto chinez, CATL, a anunţat recent că şi-a început activitatea din Ungaria.
Jason Chen, şeful CATL Europa, a anunţat că producătorul de baterii şi-a lansat operaţiunile în Ungaria. Compania chineză a început să asambleze module de baterii într-o clădire închiriată în septembrie, potrivit Portfolio.
Acesta a participat la conferinţa Hungarian Battery Week, în timpul căreia experţi interni şi internaţionali au evaluat situaţia, perspectivele şi provocările industriei bateriilor. După creşterea semnificativă de anul trecut, anul acesta este vorba de consolidare, a declarat Peter Kaderjak, directorul executiv al Asociaţiei Bateriilor din Ungaria.
Istvan Joo, şeful Agenţiei de Promovare a Investiţiilor din Ungaria (HIPA), a arătat că producătorii chinezi şi alţi producători asiatici se află în centrul transformării industriei auto, subliniind importanţa cooperării producătorilor europeni şi asiatici pentru dezvoltarea industriei.
Istvan Joo a menţionat că unele proiecte europene de baterii au fost oprite, dar a dat asigurări că Ungaria nu riscă acest lucru.
În ceea ce priveşte fabrica din Debreţin, şeful CATL Europa a spus că acoperişul a fost deja pus pe clădire, iar instalarea utilităţilor exterioare şi a dispozitivelor mecanice interne a început şi ea.
El a mai dezvăluit că în septembria a început asamblarea modulelor de baterii într-o clădire închiriată în Debreţin pentru unul dintre clienţii companiei. Totul merge conform planului, a spus Jason Chen.
Între timp, Audi Ungaria face progrese uriaşe, anunţând recent ieşirea de pe linia de producţie al 45 milionulea motor, potrivit Hungary Today.
Audi Ungaria a început producţia de motoare cu peste 30 de ani în urmă, iar acum este cel mai mare producător de motoare al lumii, se arată într-un comunicat al companiei.