Un val de închideri de oficii poştale mătură pe neobservate Ungaria, în condiţiile în care operatorul de servicii poştale de stat se retrage din numeroase orăşele şi sate, scrie Daily News Hungary.
Multe sucursale ale operatorului îşi vor închide porţile până la mijlocul lunii septembrie. În locul lor, operatori alternativi, cum ar fi businessuri şi cooperative locale, preiau serviciile poştale. Şi totuşi, în urma acestei tranziţii multe comunităţi se confruntă cu servicii limitate sau se bazează pe oficii poştale mobile. Cu contractele apropiindu-se de expirare şi o nesiguranţă ridicată privitoare la viitoare acorduri, soarta acestor oficii poştale rămâne sub semnul întrebării.
În multe zone rurale, unde autorităţile locale nu au putut oferi spaţiu sau fonduri pentru susţinerea oficiilor poştale, au intervenit cooperativele. Acestea oferă servicii poştale în schimbul unor lucrări de renovare. Totuşi, cu contractele de servicii poştale apropiindu-se de sfârşit, nu este sigur câte cooperative vor mai rămâne implicate.
Impactul asupra comunităţilor mici este evident. De exemplu, locuitorii din Homokszentgyorgy depind acum de un oficiu poştal mobil care îi vizitează doar o jumătate de oră pe zi. „Este frustrant pentru mulţi pentru că erau obişnuiţi ca oficiul poştal să fie deschis în fiecare dimineaţă în timpul săptămânii“, spune primarul satului.
Înainte de luna august, satul a oferit spaţiu pentru oficiul poştal în clădirea municipală în schimbul unei chirii infime. Totuşi, în lipsa fondurilor pentru acoperirea salariului angajatului poştal, oficiul a fost închis.
În pofida eforturilor, satul nu a găsit un business dispus să preia operaţiunile poştale.
În Borsodbota, un sat din districtul Ozd, primarul Janos Gulyas a dezvăluit că Poşta Maghiară a oferit municipalităţii opţiunea de a gestiona oficiul poştal local la începutul anului, însă oficialii au refuzat din cauza fondurilor limitate de care dispun.
În Polonia, poşta de stat şi-a anunţat intenţia de a propune disponibilizări voluntare pentru 15% din forţa sa de muncă, potrivit Notes from Poland.
Propunerea este parte a unui „plan de transformare“ a acesteia într-o „companie modernă“. Planul va implica de asemenea modernizarea sistemelor IT, proceselor logistice şi reţelei de vânzări.
„Este o reinventare absolută a poştei“, a declarat Sebastian Mikosz, CEO-ul Poczat Polska. Decizia vine după ce compania a înregistrat o pierdere record de 621 milioane de zloţi (145 milioane de euro).
Mikosz susţine că Poczta Polska are cele mai ridicate costuri legate de forţa de muncă din rândul serviciilor poştale europene. „Avem costuri de aproximativ 65%, în timp ce alţi operatori europeni au costuri cuprinse între 35 şi 45%“.
În Cehia, pe de altă parte, situaţia companiei de poştă pare să se stabilizeze. Aceasta va creşte salariile cu 10% din octombrie, relatează idnes.cz.
Majorarea este posibilă datorită managementului îmbunătăţit al afacerii.