Business Internaţional

Valoarea brandurilor creste in ciuda declinului economic

Valoarea brandurilor creste in ciuda declinului economic
29.04.2009, 17:14 17

Brandurile au dat dovada de o rezistenta deosebita in fata recesiunii, releva studiul anual Brandz Top 100 Most Valuable Global Brands.

Valoarea celor mai importante 100 de marci a avansat cu 2%, pana la 1.950 de miliarde de dolari (1.500 mld. euro), scrie BBC News.
Google si-a pastrat pozitia de lider, devenind primul nume de 100 de miliarde de dolari. Totusi, recesiunea si-a pus amprenta asupra producatorilor auto si grupurilor financiare, multe nume parasind clasamentul.
In total, 15 nume nu au mai fost incluse in top 100. Printre acestea s-au numarat Chevrolet, Ford si Volkswagen din randul producatorilor auto si Merrill Lynch, Wachovia si AIG in industria financiara.
Brandz Top 100 este realizat de firma de consultanta Millward Brown Optimor, combinand valorile bilanturilor contabile cu importanta acordata de consumatori.
"In mediul actual, unde valoarea multor businessuri a scazut, marca a devenit si mai importanta pentru ca poate contribui la sustinerea companiilor in vremuri dificile", a declarat Joanna Seddon, CEO al firmei de consultanta Millward Brown Optimor.
Marcile value au avut un impact important, si nu neaparat cele care si-au redus preturile. Pe baza acestui trend, grupul german din sectorul supermarketurilor Aldi a intrat in top pe pozitia 74, valoarea sa de marca crescand cu 49%, pana la 28,64 mld. dolari. Si alti retaileri value-for-money, Wal-Mart si Tesco, au inregistrat de asemenea o crestere a valorii cu 19% si respectiv 39%.
Intre timp, lantul suedez H&M a fost numit brandul vestimentar numarul unu, avansand opt pozitii pana pe 58 in top 100 si sporindu-si valoarea cu 8%, pana la 12 miliarde de dolari.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO