Business Internaţional

Vântul schimbării bate cu putere pe autostrada informaţiilor: Părintele internetului vine cu un plan revoluţionar pentru mediul online

 Vântul schimbării bate cu putere pe autostrada...

Autor: Iulian Tenchiu

01.12.2019, 18:05 230

Tim Berners-Lee, creatorul World Wide Web(WWW) a lansat „contractul pentru web”, un proiect care se adresează companiilor şi care ar trebui să le forţeze să utilizeze responsabil datele personale ale consumatorilor, scrie CNBC.

Creatorul internetului aşa cum îl cunoaştem azi, alături de fundaţia sa, care este sprijinită de giganţi tehnologici precum Facebook, Google sau Microsoft, intenţionează să schimbe modul în care companiile şi organizaţiile se raportează la internet, la consumatori şi la datele acestora. Totodată, el caută să facă presiuni asupra guvernelor, pentru ca acestea să se asigure că fiecare cetăţean are acces la internet.

„Niciodată în istorie puterea de a face bine pe care o are internetul, nu a fost ameninţată atât de direct”, a declarat Adrian Lovett, CEO-ul World Wide Web Foundation. Executivul mai este de părere că fake news-ul şi conţinutul care instigă la ură s-au răspândit foarte mult pe internet, motiv pentru care este nevoie de o schimbare.

„Am lansat contractul pentru web, o acţiune globală prin care încercăm să protejăm internetul, aducând împreună companiile, guvernele şi cetăţenii din întreaga lume, pentru a le reaminti că trebuie să facem ceva dacă ne dorim ca totul să meargă bine”, a mai spus Adrian Lovett.

Printre organizaţiile care sprijină iniţiativa lui Tim Berners-Lee se mai numără şi platforme cunoscute precum Reddit, GitHub, DuckDuckGo sau Reporters Without Borders.

Unul dintre punctele fundamentale ale acestui proiect îl reprezintă liberul acces al utilizatorilor la internet şi asigurarea acestui acces.

„În ciuda progreselor pe care le-am văzut când vine vorba de modul în care întreaga lume se conectează la internet, trebuie să ne amintim că jumătate din populaţia lumii nu are acces la această facilitate” a mai declarat Lovett.

Contractul va conţine nouă principii fundamentale, care vor veni însoţite de 76 de clauze. Potrivit oficialilor, companiile nu vor fi obligate să respecte cu stricteţe cel 76 de puncte, dar vor trebui totuşi să se supună celor mai relevante dintre acestea, care cel mai probabil vor defini limitele în care o companie are dreptul să utilizeze datele unui consumator.

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO