Business Internaţional

Vânzările Carrefour cresc dar grupul francez resimte din plin gustul austerităţii din Europa

Vânzările Carrefour cresc dar grupul francez resimte din plin gustul austerităţii din Europa

Autor: Marius Oncu

17.01.2013, 10:11 502

Franţa, cea mai importantă piaţă a grupului, a înregistrat un avans de 0,1% anul trecut, la 39,53 miliarde de euro, în timp ce restul operaţiunilor europene au influenţat negativ rezultatul final, se arată într-un comunicat al Carrefour.

Vânzările în Europa, excluzând Franţa, au scăzut cu 2,5%, la 23,67 miliarde de euro. Diviziile din America Latină şi Asia au avut creşteri de 5%, respectiv 10%.

În trimestrul al patrulea, vânzările au urcat cu 0,8%, la 22,9 miliarde de euro, susţinute de avansul operaţiunilor din America Latină, în timp ce rezultatul din Franţa a continuat să se îmbunătăţească, potrivit Bloomberg. Analiştii estimau vânzări de 23 de miliarde de euro. Veniturile au avansat în Franţa cu 0,6%.

Directorul general al Carrefour, Georges Plassat, se confruntă cu cheltuielile de consum reduse ale populaţiei în Franţa şi alte state europene în contextul planurilor de a revitaliza vânzările grupului. Strategia acestuia include acordarea unei puteri de decizie mai ridicate managerilor de magazine şi menţinerea unor preţuri scăzute la alimente pentru atragerea cumpărătorilor.

De asemenea, Carrefour a renunţat la operaţiunile din unele ţări, pentru a genera lichidităţi şi a reduce datoria.

Carrefour deţine în România peste 100 de magazine - hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO