Vânzările de autoturisme în China au înregistrat în aprilie a treia lună consecutivă de creştere, cu o urcare de 14,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Chineze a Producătorilor de Autoturisme (CPCA), anunţate duminică, informează Reuters.
În total, luna trecută s-au vândut 1,78 milioane de vehicule, iar în primele patru luni din 2025 piaţa auto a crescut cu 8,2%.
Vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in au urcat cu 33,9% şi au reprezentat peste jumătate din totalul vânzărilor.
Creşterea a fost susţinută de un program guvernamental de subvenţionare a înlocuirii maşinilor vechi, în special cu modele electrice, în contextul în care noile tarife impuse de SUA afectează încrederea consumatorilor.
Exporturile auto au scăzut cu 2,2% în aprilie, marcând a doua lună consecutivă de declin.
Totodată, interesul pentru sistemele de conducere asistată a scăzut după un accident fatal în martie, care a determinat autorităţile să limiteze folosirea termenilor „autonom” sau „inteligent” în campaniile de marketing.