Business Internaţional

Viitorul automobilelor „verzi” nu arată bine: Volkswagen ar putea închide fabrica din Bruxelles din cauza scăderii puternice a cererii de maşini electrice high-end care afectează toţi producătorii

Viitorul automobilelor „verzi” nu arată bine:...

Autor: Andreea Tobias

10.07.2024, 08:56 70

Volkswagen a avertizat că ar putea închide fabrica din Bruxelles a mărcii sale de lux Audi, din cauza scăderii puternice a cererii de maşini electrice high-end.

Volkswagen nu a mai închis o fabrică de la unitatea Westmoreland din Alabama, în 1988, iar ultimul şef al mărcii VW care a ameninţat cu închideri în Europa a demisionat la câteva luni după ce a făcut acest lucru, potrivit unei surse sindicale citate de Reuters.

Producătorii de automobile au fost puternic afectaţi de o cerere de vehicule electrice mai mică decât se aşteptau, după ce au investit masiv în capacitatea şi dezvoltarea tehnologiei, Audi avertizând la începutul acestui an că vânzările sale vor scădea în 2024, în timp ce lucra la introducerea de noi modele, reducând în acelaşi timp costurile.

Costurile de găsire a unei utilizări alternative pentru uzina din Bruxelles sau de închidere a acesteia, precum şi alte cheltuieli neplanificate, vor avea un impact total de până la 2,6 miliarde de euro (2,8 miliarde de dolari) în anul financiar 2024, spune Volkswagen.

Acesta şi-a redus previziunile privind randamentul operaţional la 6,5-7% de la 7-7,5%, determinând compania mamă Porsche SE să îşi reducă previziunile privind profitul la 3,5 miliarde - 5,5 miliarde de euro.

Acţiunile Volkswagen şi Porsche SE, listate la Frankfurt, au scăzut cu 1,7% şi, respectiv, 2,1%.

Cererea pentru Audi Q8 e-tron, lansat în 2018, a scăzut brusc, iar constructorul auto ia în considerare încetarea completă a producţiei sale, o sursă apropiată companiei afirmând că acest lucru s-ar putea întâmpla în 2025.

Sediul din Bruxelles, care a produs aproximativ 50.000 de automobile anul trecut, s-a confruntat, de asemenea, cu „provocări structurale de lungă durată", inclusiv dificultatea de a-şi schimba configuraţia din cauza apropierii de oraş şi a costurilor logistice ridicate.

Un proces de consultare va începe acum pentru a găsi soluţii alternative pentru uzină, care are aproximativ 3.000 de angajaţi.