Business Internaţional

Viitorul turismului: o platformă online promite să devină unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de călătorii din lume

Viitorul turismului: o platformă online promite să...

Autor: Luciana Georgescu

18.05.2014, 15:18 1580

Airbnb, platforma prin care se pot închiria, oriunde în lume, camere, apartamente sau case întregi direct de la proprietar, încearcă să se extindă pentru a le oferi utilizatorilor posibilitatea de a cumpăra şi plăti pentru orice, scrie Financial Times.

Compania evaluată la 10 miliarde de dolari, a beneficiat de creşteri considerabile în ultimii doi ani, după ce a introdus conceptul de economie colaborativă, bazată pe facilitarea legăturii dintre persoanele care vor să-şi închirieze apartamentele sau camere, pe o perioadă scurtă, şi cei în căutare de astfel de servicii.

Co-fondatorul platformei, Nate Blecharczyk, a declarat că Airbnb caută modalităţi pentru a vinde alte tipuri de produse milioanelor de utilizatori din peste 200 de ţări.

“Ar putea fi orice, de la rezervarea unei mese la restaurant, la bilete de avion sau orice ar putea fi cumpărat cu bani”, a declarat Blecharczyk. Antreprenorul a mai spus că Airbnb vrea să le ofere utilizatorilor care închiriază case, apartamente sau în unele cazuri chiar igluuri, un grad de comoditate similar celui oferit de hoteluri.

Această mişcare vine în contextul în care compania se confruntă cu probleme legale, din moment ce proprietarii din anumite zone solicită impozitarea activităţilor derulate de Airbnb, aşa cum se întâmplă în cazul hotelurilor.

“Există probabil mult mai multe oportunităţi, în viitor, pentru serviciile cu valoare adăugată”, a declarat Blecharczyk.

Platforma foloseşte aproape 70 de valute, mai multe decât o mare parte dintre siteurile de comerţ online. În plus, Airbnb deţine informaţii despre cardurile de credit pentru toţi utilizatorii.

Comerţul pe Internet a încurajat marile companii, precum Apple sau Google să găsească modalităţi pentru a folosi informaţiilor bancare despre milioanele de utilizatori.  Avantajul principal al platformei constă în folosirea datelor pentru extinderea serviciilor. Informaţii precum perioada vacanţei şi anumite servicii sau produse care ar putea fi pe placul călătorilor puteau fi uşor obţinute, a spus co-fondatorul.

Airbnb nu a anunţat încă detalii despre cum se va derula expansiunea, însă Blecharczyk a declarat că această mişcare va ajuta compania să îşi aleagă direcţia pe care o va alege în viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO