Business Internaţional

Wall Street Journal Europe intra pe format tabloid

10.05.2005, 19:19 15

Cotidianul financiar Wall Street Journal si-a anuntat planurile de a transforma formatul editiilor sale din Asia si Europa in tabloid, incepand cu data de 17 octombrie, relateaza The New York Times.

Se estimeaza ca decizia de schimbare a dimensiunii va aduce economii anuale de 17 milioane de dolari, din anul 2006.

Actualul format de 24 de pagini -broadsheet - va fi inlocuit cu un numar de 36 pana la 40 de pagini tip tabloid, a declarat Robert H. Christie, un purtator de cuvant al cotidianului.

Modificarea va economisi hartia folosita, dar va reduce si spatiul alocat continutului stirilor cu aproape o treime.

Analistii industriei spun ca transformarile dimensiunilor publicatiilor din format extins in tabloid, care au prins foarte bine in Europa, sunt menite atragerii cititorilor mai tineri, deoarece multi dintre ei citesc mai intai sapoul (rezumatul) stirilor de pe telefoanele mobile, smart phone-uri (telefoane inteligente) si de pe Internet.

"Cititorii ziarului The Wall Street Journal sunt inteligenti, pricep repede ideea si sunt nerabdatori, avand din ce in ce mai putin timp pentru a citi", spune Mario Garcia, un consultant media care a lucrat la reproiectarile anterioare ale editiilor straine ale cotidianului. "Ei vor sa citeasca rapid si, in acelasi timp, doresc stiri cat mai concise", a adaugat el.

Editorul urmareste sa atraga managerii de mijloc din generatia celor de 30 si 40 de ani.

In Europa ziarul are un tiraj de peste 86.000 de exemplare, iar in Asia de aproape 81.000 de copii. In primul trimestru al acestui an, atat editia europeana cat si cea asiatica au inregistrat un declin in ce priveste spatiul publicitar din paginile ziarului.

La editia principala a WSJ spatiul alocat publicitatii s-a redus cu 8% in primul trimestru, in trend cu declinul inregistrat si de celelalte ziare americane importante.

John Morton, un analist in domeniul cotidienelor, spune ca, de regula, atunci cand un ziar se transforma in tabloid, cei care cumpara publicitate vor sa primeasca discounturi initiale ca urmare a reducerii dimensiunii paginii.

"Tranzitia la un alt format nu este intotdeauna una nedureroasa", afirma Morton. Ziarele europene care au apelat la aceasta masura si-au redus preturile pentru spatiul publicitar in medie cu 20%, dar au reusit sa compenseze prin cresterea tirajelor si sa revina treptat la aceleasi tarife, a explicat el.

Reprezentantii WSJ au declarat ca urmeaza sa transfere cativa redactori de la editiile externe in SUA, deoarece cotidianul intentioneaza sa tipareasca o editie de sambata, incepand cu luna septembrie.

marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO