Business Internaţional

World of Tanks face spectacol şi miliardari

Afacerea este evaluată la 1,5 mi­liarde de dolari şi i-a adus lui Victor Kislyi, în vârstă de 39 de ani, o avere netă de un miliard de dolari

Afacerea este evaluată la 1,5 mi­liarde de dolari şi i-a adus lui Victor Kislyi, în vârstă de 39 de ani, o avere netă de un miliard de dolari

Autor: Bogdan Cojocaru

26.02.2016, 00:04 2041

World of Tanks este un lider în industria de profil de 16,5 miliarde de dolari, un teren de luptă digital pe care se stabilesc recorduri şi un fenomen care creează o subcultură proprie. Creatorul său, Victor Kislyi, a devenit miliardar, potrivit Bloomberg.

Când Vladimir Putin îşi etala tancurile în Piaţa Roşie în luna mai a anului trecut pentru a comemora victoria Rusiei sovietice asu­pra Germaniei na­ziste, mii de gameri îşi sărbătoreau triumful într-o bătălie de proporţii epice. Pe o scenă  de pe Stadionul Olimpic, înţesat cu spectatori, formaţiuni de luptători virtuali se vânau unele pe altele cu maşini de război virtuale purtând în­semnele aliaţilor sau ale Axei. Explozii de lumină portocalie ie­şite din tunurile tan­curilor aprindeau ecrane uriaşe pe care rulau, spre deliciul mulţimii, imagini alb-negru cu avansul Armatei Sovietice  în cel de-al doilea Război mondial.

Concursul Portretele Victoriei a fost sponsorizat de producătorul jocului video World of Tanks şi a marcat apogeul fascinaţiei de durată pentru istorie şi tehnologie a creatorului jocului, Victor Kislyi.

În urmă cu două decenii, Kislyi a început să împletească  aceste două pa­siuni în apartamentul familiei sale din Minsk alături de fratele său. Pasiunea a crescut şi a devenit Wargaming, o com­panie cu o armată de 150 de milioane de clienţi la nivel internaţional.

Afacerea este evaluată la 1,5 mi­liarde de dolari şi i-a adus lui Kislyi, în vârstă de 39 de ani, o avere netă de un miliard de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index. Invitat de Bloom­berg să  confirme evaluarea,  Kislyi a refuzat, dar a explicat că duce o viaţă „foarte modestă“ şi că nu a încercat niciodată să pună un număr în faţa averii sale.

„World of Tanks a creat propria subcultură, iar acesta este cel mai important lucru“, spune Oleg Şpil­cevsky, şeful diviziei de jocuri video a companiei moscovite Mail.Ru Group, producătorul Armored Warfare: Pro­ject Armata, un produs concurent bazat pe cele mai avansate tancuri contem­porane ale Rusiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO