Business Internaţional

Xpeng şi Nio, rivalii chinezi ai Tesla, au avut nevoie de şase ani să producă 100.000 de maşini. Companiei lui Musk i-au trebuit de două ori mai mulţi ani pentru a atinge acelaşi prag

Xpeng şi Nio, rivalii chinezi ai Tesla, au avut nevoie de şase ani să producă 100.000 de maşini. Companiei lui Musk i-au trebuit de două ori mai mulţi ani pentru a atinge acelaşi prag

Nio ocupă locul 11 în topul celor mai valoroase companii auto din lume, peste Volvo, Ferrari şi Hyundai

Autor: Eduard Ivanovici

11.10.2021, 13:15 1756

Companiile de maşini electrice din China continuă să grăbească ritmurile de producţie, depăşind performanţele înregistrate de Tesla în primele etape de dezvoltare, relatează CNBC.

Xpeng, un startup listat în Statele Unite, creat în Guangzhou, a declarat luni că a produs 100.000 de automobile, la şase ani de la lansarea companiei.

Rivalii de la Nio au depăşit respectiva bornă în aprilie anul acesta. Firma, listată tot în SUA, a fost fondată în noiembrie 2014 sub un nume diferit, devenind Nio în noiembrie 2017.

Prin comparaţie, Tesla a avut nevoie de 12 ani pentru a produce 100.000 de vehicule, conform unui raport al firmei lui Elon Musk. Tesla s-a confruntat cu numeroase întârzieri de producţie, în special în primii ani ai companiei. În ultimii ani, societatea şi-a majorat capacitatea de producţie, cu noi fabrici în Shanghai şi Berlin.

Totuşi, Tesla rămâne una dintre cele mai valoroase firme la nivel mondial, cu o capitalizare de 778 miliarde de dolari. Împreună, Nio şi Xpeng înregistrează o valoare de piaţă de aproape 92 de miliarde de dolari.

Gigantul lui Musk a atins pragul de un milion de maşini în martie 2020, iar acţiunile s-au apreciat cu 11% de la începutul lui 2021 încoace. În T3/2021, Tesla a produs 238.000 de vehicule.

Acţiunile listate de Xpeng în SUA au scăzut anul acesta cu 13%. Nio este pe minus cu 32% în aceeaşi perioadă.

Producătorul chinez de baterii şi vehicule electrice BYD a declarat în mai că a produs un milion de vehicule pentru pasageri, incluzând aici modele electrice şi hibride.

Acţiunile BYD, listate în Hong Kong, au crescut anul acesta cu 24%. Printre susţinătorii companiei se găseşte şi Berkshire Hathaway, imperiul de investiţii al lui Warren Buffett.

Declin major pentru vânzările auto din Europa: Vehiculele prin combustie, cele mai afectate de criza globală a semiconductorilor

 
AFACERI DE LA ZERO