Business Internaţional

Zece paşi pentru a te proteja împotriva furtului de identitate pe Internet

Zece paşi pentru a te proteja împotriva furtului de...

Autor: Ştefan Stan

05.04.2014, 11:34 2310

Peste 16 milioane de oameni devin anual victime ale furtului de identitate, în cea mai mare parte din cauza unor greşeli care ar putea fie evitate uşor, scrie mainstreet.com.

Deşi nimeni nu îşi expune datele personale în mod voit pentru a se vulnerabiliza, tratarea cu superficialitate a unor aspecte legate de conturile pe reţelele de socializare sau abonamentele de telefon pot duce cu uşurinţă la furt.

Mainstreet.com a alcătuit un top cu cele mai frecvente greşeli prin care se ajunge la furtul de identitate.

1. Folosirea aceleiaşi parole la toate conturile

„Dacă veţi folosi aceeaşi parolă peste tot, puteţi să vă aşteptaţi deja la un dezastru. Trebuie să aveţi o parolă separată pentru fiecare site în parte, altfel este doar o problemă de timp până să fiţi victima unui furt”, a declarat Bill Carey, vice-preşedintele de marketing al Siber Systems, o companie care a creat un sistem de gestionare a parolelor.

2. Furnizarea de informaţii personale la telefon

„Mulţi oameni cred că dacă persoana cu care vorbesc se prezintă drept un reprezentant al guvernului sau a unei bănci, automat trebuie să le ofere informaţiile pe care le cer”, a declarat Adam Levin, co-fondatorul Credit.com.

„Un reprezentant al unei instituţii oficiale nu va cere niciodată la telefon informaţii confidenţiale”, a adăugat Levin.  

3. Neimplementarea unui sistem de autentificare cu parolă pe smartphone

“Telefonul nu mai este un simplu dispozitiv de comunicare, ci este un computer personal, cu acces la e-mail, conturi bancare şi orice altă informaţie personală. Securizarea acestuia cu un cod PIN sau o parolă este extreme de  importantă”, a declarat Bill Carey.

4. Autentificarea pe conturile personale de la o sursă nesecurizată de internet

Internet café-urile nu sunt securizate când vine vorba de căutarea pe Internet, mai ales când vine vorba de conturile personale financiare.

5. Utilizarea unui profil care nu este privat pe reţelele de socializare

Plasarea la vedere a datelor personale, precum număr de telefon, zi de naştere, nume complet etc. este o “invitaţie” pentru hackeri, care pot folosi  cu uşurinţă informaţiile în scopuri maliţioase.

6. Accesarea unui e-mail de tip spam

Dacă mesajul e-mail-ului surprinde premii la concursuri la care nu v-aţi înscris niciodată sau câştiguri norocoase, cel mai probabil mesajele sunt înşelătorii şi aduc cu ele atacuri cibernetice.

7. Nemonitorizarea tranzacţiilor bancare şi a situaţiei conturilor

Cei mai mulţi oameni nu îşi verifică în mod constant conturile pentru a depista eventuale activităţi frauduloase. Dacă se urmăresc mai atent tranzacţiile efectuate de pe conturile personale, este mai mai uşor să fie depistată frauda.

8. Păstrarea cardului de asigurare socială sau de asistenţă medicală în portofel

Păstrarea unor documente sau obiecte importante, dar care nu sunt imediat necesare, în portofel expun posesorul la fraudă, situaţie care ar putea fi evitată uşor.

9. Publicarea prea multor informaţii pe mediile de socializare

Fotografii cu permisul de conducere, unde este trecută adresa şi numele complet, sau fotografii ale contractelor, expun prea multe informaţii care ar trebui să rămână confidenţiale într-un mod nenecesar.

10. Păstrarea informaţiilor confidenţiale pe smartphone

Nu păstraţi parole, coduri PIN sau alte date importante pe smartphone-uri sau în adresele de e-mail, pentru că pot fi foarte uşor sparte.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO