Business Internaţional

Ziarele americane continua sa piarda teren in fata internetului

30.04.2008, 17:02 21

Ziarele americane au inregistrat scaderi ale tirajelor in perioada de sase luni ce s-a incheiat in luna martie, in contextul in care cititorii aleg tot mai des internetul ca mijloc de informare, iar publisherii au renuntat la promotii pentru a reduce costurile, scrie Bloomberg. Tirajul The New York Times si cel al Los Angeles Times au inregistrat o scadere de 3,9%, respectiv 5,1%, in timp ce tirajul mediu al unui cotidian platit din cele 530 de publicatii luate in calcul a scazut cu 3,6%, conform Biroului de audit al tirajelor din SUA. Tirajul zilnic mediu al ziarelor americane s-a redus de la 42,6 milioane de copii la doar 41,1 milioane de copii intr-un an, conform declaratiilor purtatorului de cuvant al biroului de audit, Neal Lulofs. Singurele cotidiene care au inregistrat o crestere a vanzarilor au fost USA Today si The Wall Street Journal. USA Today, cel mai mare cotidian din Statele Unite, a ramas in topul celor mai citite ziare americane, cu un tiraj zilnic mediu de 2,284 milioane de copii, in crestere cu 0,3% fata de anul trecut. The Wall Street Journal, numarul doi in Statele Unite, a avut un tiraj mediu de 2,07 milioane de copii, in crestere cu 0,4% fata de anul trecut. Locul trei a fost ocupat de The New York Times, cu 1,08 milioane de ziare vandute, in scadere cu 3,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cotidianul american a redus in ultimul timp ofertele speciale si reducerile oferite la abonare, precum si numarul de copii gratuite oferite in scop publicitar catre potentialii abonati ca parte a unui plan de reducere a costurilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO