Business sportiv

Business sportiv. Berea, parte din experienţa fotbalului. 65% dintre consumatorii frecvenţi de bere spun că aceasta contribuie la atmosfera meciurilor de fotbal

20.06.2025, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

 Peste jumătate dintre respondenţi, mai exact 64%, urmăresc meciuri de fotbal săptămânal, în special bărbaţii şi tinerii sub 25 de ani.

Pentru români, berea merge mână în mână cu fotbalul, astfel că 70% dintre români consideră că această băutură face parte din experienţa fotbalului, iar 65% dintre consumatorii frecvenţi de bere spun că aceasta contribuie la atmosfera meciului, potrivit unei cercetări de piaţă realizate de Reveal Marketing Research, la solicitarea Centrului de Studii despre Bere.

Dintre respondenţi, 72% au declarat că urmăresc meciuri de fotbal, cele mai menţionate competiţii fiind UEFA Champions League (65%) si Campionatul Mondial/European de Fotbal (62%). Pe locul al treilea, la egalitate, se află UEFA Europa League şi Cupa României, fiecare cu câte 53%. În ceea ce priveşte partajarea pe gen, 86% din bărbaţii români urmăresc meciuri de fotbal, procentul în cazul femeilor din România fiind de 57%. Peste jumătate dintre respondenţi urmăresc meciuri de fotbal săptămânal (64%), în special bărbaţii şi tinerii sub 25 de ani. „Pentru români, berea nu este doar o băutură, ci un element central al ritualului urmăririi meciului – un simbol al socializării, al relaxării şi al bucuriei împărtăşite. Această asociere naturală dintre bere şi fotbal reflectă o dimensiune culturală importantă: obiceiul de a trăi sportul în comunitate, de a-l celebra împreună şi de a transforma fiecare meci într-o ocazie de conectare. Indiferent de locul ales, berea creează un cadru prietenos şi relaxat în jurul fiecărui fluier de început şi final de meci”, spune Marius Luican, director general al Reveal Marketing Research.

Când vine vorba de tipurile de bere alese, bărbaţii sunt cei care preferă berea cu alcool, în timp ce femeile tind să aleagă berea fără alcool.

„Din analiza tipurilor de bere pe care românii le aleg atunci când urmăresc un meci de fotbal reiese o partajare echilibrată între sortimentele cu alcool şi cele fără alcool, mai ales în rândul femeilor, care aleg mai degrabă a doua variantă.“

„Studiul ne confirmă, din nou, tendinţa în creştere la români de a alege berea fără alcool, o opţiune tot mai populară, inclusiv în momente asociate cu sportul. Indiferent dacă urmăresc un meci de fotbal sau urmează să se urce la volan, tot mai mulţi consumatori fac alegeri conştiente, în acord cu valorile responsabilităţii şi siguranţei”, spune Alin Popescu, Secretar General, Centrul de Studii despre Bere.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 14 – 19 mai 2025, pe un eşantion reprezentantiv de 1.012 respondenţi de peste 18 ani, din mediul urban şi rural.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet