Business sportiv

Business sportiv. În căutare de relaxare sau din fuga de caniculă, caiacul a devenit un sport de agrement tot mai căutat. „Este un sport comod, dacă trebuie să ajungi undeva, nu depui mult efort ca în cazul drumeţiilor sau plimbărilor cu bicicleta“

23.08.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

La notorietatea acestui sport în rândul amatorilor au contribuit recent şi competiţiile de la Jocurile Olimpice. Kayak Champions, un club sportiv din Bucureşti, a avut o creştere de 15% în urma Jocurilor Olimpice faţă de perioada similară a anului trecut.

În pandemie, turismul local a avut printre cele mai bune perioade, tot atunci oamenii au căutat diverse activităţi în aer liber, de la drumeţii, plimbări cu bicicleta şi până la caiac, toate acestea s-au numărat printre preferatele oamenilor. Cererea pentru plimbările cu caiacul a crescut în ultimii ani, însă pandemia a reprezentat perioada în care cei mai mulţi oameni şi-au dorit să încerce acest sport. 

„A crescut foarte mult cererea în ultimii ani. În pandemie, am văzut o creştere imensă a cererii faţă de perioada de dinainte, iar de atunci nu a scăzut. Eu cred că oamenii aleg acest sport pentru că este şi destul de comod, nu e ca o drumeţie sau ca plimbările cu bicicleta, unde dacă trebuie să ajungi undeva, depui foarte mult efort“, spune Istvan Komaromi, administratorul Caiac Shop, un magazin specializat în vânzarea de caiace şi echipamente necesare în practicarea acestui sport.

Caiacul este mai mult un sport de vară, motiv pentru care multe dintre lacurile din România se aglomerează în cele trei luni. Mai mult, oamenii preferă să meargă în perioada verii şi pentru că doresc să scape de căldurile din oraşe.

„Caiacul este un sport din ce în ce mai popular la nivel internaţional, ceea ce înseamnă că este tot mai vizibil  - în filme sau la diverse concursuri. De asemenea, la noi în ţară se găsesc din ce în ce mai multe opţiuni de închiriere a unui caiac de agrement în parcuri, pe lacuri sau la diverse obiective turistice“, spune Marian Baban, preşedintele Kayak Champions.

La notorietatea acestui sport în rândul amatorilor au contribuit recent şi competiţiile de la Jocurile Olimpice.

„Jocurile Olimpice de la Paris au trezit interesul românilor pentru caiac, ceea ce nu face decât să ne bucure. Am constatat o creştere de aproximativ 15% a membrilor clubului pentru partea de agrement faţă de anul anterior şi sperăm să continuăm şi pe viitor acest trend ascendent“, adaugă Marian Baban.

Multe dintre centrele de închirieri de caiace sau cluburi sportive se află în afara oraşelor, pe marginea lacurilor, însă există şi câteva excepţii. Unul dintre acestea este Kayak Champions, un club sportiv situat în Parcul Alexandru Ioan Cuza, din sectorul 3 al Bucureştiului, iar plimbările cu caiacul se organizează pe lacul Titan. Clubul numără 100 de copii înscrişi, dintre care o parte în grupa de performanţă. Lângă clubul sportiv se află şi un centru de închirieri de caiace destinate celor care doresc să se plimbe pe lacul Titan.

„Vâslitul în caiac este o activitate fizică aerobă, asemănătoare cu alergarea sau mersul pe bicicletă, dar în care îţi foloseşti partea superioară a corpului. Acest lucru aduce beneficii de sănătate la orice vârstă şi avem şi seniori care vin regulat la antrenamente pentru a se menţine în formă. De asemenea, în afară de beneficiile la nivel fizic, caiacul este şi un sport relaxant deoarece se practică în mijlocul naturii, alături de raţe şi alte păsări“, spune Marian Baban.

Istvan Komaromi spune că mulţi vor să încerce pentru prima dată acest sport, însă prima barieră pe care trebuie să o treacă este frica că nu ştiu să mânuiască corespunzător caiacul sau că se vor răsturna.

„Caiacele de agrement sunt făcute pentru toată lumea. Oamenii vin cu frică, dar imediat ce încearcă îşi dau seama că nu este atât de greu precum credeau ei“, precizează Istvan Komaromi.

Odată cu cererea tot mai mare pentru astfel de activităţi, mai multe agenţii de turism sau organizatori de drumeţii s-au reorientat către a oferi oamenilor şi plimbări cu caiacul în Delta Dunării sau pe lacurile din zonele montane.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet