Business sportiv

Business sportiv. Companiile devin tot mai interesate să sprijine sportul: fotbalul din mediul rural şi triatlonul atrag atenţia unor companii precum Penny şi Allianz Ţiriac

04.07.2025, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

 Sunt însă puţine astfel de exemple, implicarea companiilor în sprijinirea sportului este mică, iar banii de la stat sunt insuficienţi pentru a susţine sportul de performanţă.

Companiile devin tot mai interesate să sprijine sportul care nu implică o vizibilitatea importantă, ceea ce s-ar traduce apoi într-o creştere a veniturilor. Penny şi Allianz Ţiriac au anunţat recent sprijinirea unor cluburi şi iniţiative sportive din fotbal şi triatlon.

Allianz Ţiriac, una dintre cele mai mari companii de asigurări de pe plan local, a încheiat un parteneriat cu Unstoppable Sport Club, o comunitate dedicată promovării triatlonului şi sportului de anduranţă, pentru susţinerea secţiei de triatlon a clubului.

Prin acest parteneriat, Allianz Ţiriac va sprijini financiar secţia de triatlon pentru copii, prin care vor fi acoperite costurile antrenamentelor, deplasărilor şi înscrierilor la competiţiilor sportive din ţară, dar şi pentru a asigura susţinerea continuă a antrenorilor.

Secţia Unstoppable Kids, care numără în prezent peste 40 de copii şi tineri sportivi, se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 5 şi 18 ani şi oferă acces la antrenamente de calitate, echipament necesar, precum şi participarea la competiţii.

Pe de altă parte, Penny a anunţat continuarea parteneriatului cu Federaţia Română de Fotbal prin susţinerea celei de-a doua ediţii a taberei de fotbal pentru copii din mediul rural, organizată de Academia Naţională de Fotbal între 23 şi 25 iunie 2025, la Mogoşoaia. Penny este şi sponsor al tuturor naţionalelor de fotbal ale României.

Sunt însă puţine astfel de exemple, implicarea companiilor în sprijinirea sportului este mică, iar banii de la stat sunt insuficienţi pentru a susţine sportul de performanţă. Din cauza lipsei unui sprijin financiar adecvat, mulţii copii renunţă la sport.

Multe dintre companiile care sprijină sportul îşi îndreaptă privirea către marile cluburi sau organizaţii sportive, pentru a putea beneficia de vizibilitatea de care se bucură acestea, astfel că puţine fac paşi în sprijinirea sportului juvenil sau a disciplinelor cu o popularitate mai mică.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet