Business sportiv

Business sportiv. Ion Schiau, membru în boardul Camerei de Comerţ Româno-Elveţiene: Este nevoie de o abordare diferită a sportului în România, de mai multă implicare a companiilor. În Elveţia companiile au un rol important în susţinerea sportului

23.09.2022, 00:06 Autor: Mirabela Tiron

Ion Schiau a propus realizarea unui grup de lucru pentru sport în cadrul Camerei de Comerţ Româno-Elveţiene „Vrem să avem un grup proactiv care să susţină implicarea companiilor în sport“.

Ion Schiau, membru în boardul Camerei de Comerţ Româno-Elveţiene (CCE-R) şi fondatorul companiei Albini Prassa, care se ocupă de distribuţia unor mărci de ceasuri pe piaţa locală, spune că este nevoie de o abordare diferită a sportului în România şi a propus realizarea unui grup  de lucru pentru sport în cadrul  CCE-R.

„Am propus să se realizeze un grup de lucru pentru sport în cadrul Camerei de Comerţ Româno-Elveţiene pentru că eu cred că sportul este un vector de schimbare în societate, educaţie şi sănătate. Elveţia are un know-how imens în management sportiv cu zeci de federaţii, şcoli internaţionale centrate pe sport. Elveţia are comunităţi importante care stau la baza performanţei în sport“, a declarat el pentru ZF.

Schiau a locuit mai mulţi ani în Elveţia, unde a lucrat pentru Swatch Group, dar a revenit în România şi este implicat în susţinerea sportului. Prin compania pe care o conduce şi prin Tissot el susţine mai multe cluburi sportive, printre care clubul de rugbi din Gura Humorului, echipa de rugbi din Alba Iulia, fiind pasionat de acest sport. Mai mult, în 2018 alături de Tissot, care este partener al principalelor competiţii din domeniu, a demarat un proiect, respectiv o ediţie limitată de 500 de ceasuri în colaborare cu echipa de rubgi a României.

Cele mai multe companii elveţiene au un rol important în susţinerea sportului, de la nivel local, regional la nivel naţional, potrivit lui Ion Schiau.

„Cred că iniţiativa de a crea un grup dedicat sportului în CCE-R poate avea un impact major în sport.  Vrem să realizăm un grup proactiv care să susţină implicarea companiilor în sport. Obiectivul nostru este să avem un hub pentru consultanţă în ceea ce priveşte sponsorizările în sport, ce aduce valoare brandului, dar şi asociaţiilor. Vrem să susţinem şi să educăm aceste asociaţii şi comunităţi pentru a se delimita de susţinerea politică“.

El mai spune că este surpins să vadă că multe cluburi nu ştiu nici măcar să structureze nevoile în ceea ce priveşte planul de sponsorizare, nu ştiu să activeze comunităţile din jurul lor, dar se uită prea mult la finanţarea de la stat (la nivel local, judeţean, de minister) care este deficitară.

„Este nevoie de o abordare diferită a sportului în România, dacă mă uit la mediul sportiv din România şi din Elveţia. Sunt implicat în sport de foarte mulţi ani. Înainte să implic compania Albini Prassa în sponsorizări din sport, am lucrat în două companii, branduri de ceas pentru care sportul reprezenta un vector important de comunicare.“

„Trebuie să înţelegem ce înseamnă sportul pentru comunităţile de business şi am început să trimitem un chestionar printre membrii noştri. Deja văd un interes mare din partea companiile  pentru a susţine sportul“, a mai adăugat el.

„Suntem pe locul doi în ceea ce priveşte obezitatea. Cred că autorităţile care s-au ocupat de sport nu au asigurat transformarea structurală spre economia de piaţă după ‚Äô90 şi nu au creat piramida pe care să se poată dezvolta sportul pe termen lung. Asta şi pentru că au fost atâţia miniştri care s-au perindat pe la ministerul de profil în ultimii 15 ani, cu viziune limitată, în loc de angajamente pe termen“.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet