Business sportiv

Business sportiv. Petru Andronic, country manager al Sportisimo România: Ne propunem să dezvoltăm zona de B2B a businessului în România. Vrem să oferim echipamente pentru dotarea echipelor sportive de toate vârstele şi pentru toate sporturile, de la cluburi sportive mici până la echipe profesioniste

10.02.2023, 00:07 Autor: Alexandra Matei

Bugetul mediu pe care îl alocă un consumator român anual pentru zona de echipamente sportive este în jurul valorii de 290 de euro, arată un studiu recent realizat de Sportisimo În România, Sportisimo are o reţea de magazine ce numără astăzi 48 de unităţi, iar la nivel global, retailerul ceh are 221 de magazine şi este prezent în Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria şi Croaţia.

Retailerul ceh de articole sportive Sportisimo, care are o reţea de 48 de magazine pe piaţa locală în acest moment, are în plan să extindă zona de B2B a businessului în România. Prin această extindere, spune Petru Andronic, country manager al Sportisimo România, brandul îşi propune să încheie colaborări pentru furnizarea de echipamente sportive pentru echipele de toate vârstele din mai multe sporturi.

„Prin această nouă linie de business ne adresăm echipelor sportive de toate vârstele şi pentru toate sporturile, de la cluburi sportive mici, până la echipe profesioniste. Vrem să oferim un pachet atractiv şi personalizat de echipamente sportive pentru dotarea echipelor cu îmbrăcămintea şi echipamentul necesare sportului practicat. De asemenea, prin acest proiect vizăm şi anumite categorii profesionale care au nevoie de echipament sportiv pentru desfăşurarea activităţii zilnice. Pentru realizarea lui suntem în proces de dezvoltare, iar în acest moment căutăm echipa potrivită care să se ocupe de proiect“, a spus pentru ZF Petru Andronic, country manager al Sportisimo România.

Sportisimo are deja un proiect similar, care implică furnizarea de echipamente pentru cluburi şi echipe sportive.

În România, menţionează Andronic, brandul colaborează de doi ani cu echipa de la Craiova, prin partenerii săi de la Puma, şi este principalul furnizor de echipamente sportive pentru club, inclusiv pentru echipele de juniori.

O iniţiativă la care Sportisimo se gândeşte pentru a susţine sportul în România, afirmă el, este organizarea de activităţi sportive în parteneriat cu centrele comerciale în care brandul este prezent cu magazinele fizice.

„În următorii ani avem ca obiectiv susţinerea evenimentelor externe din categorii de sport precum fotbal, alergare, hiking şi ciclism“, a mai adăugat acesta. Aceste sporturi, dar şi fitnessul, sporturile de iarnă şi înotul, subliniază el, sunt printre preferatele românilor.

Retailerul ceh de articole sportive are în plan să deschidă zece unităţi noi în 2023, iar investiţiile aferente acestei expansiuni ar putea ajunge la 2 mil. euro, potrivit reprezentanţilor Sportisimo.

În următorii cinci ani, Sportisimo îşi propune să dubleze reţeaua de magazine din România. La nivel internaţional, retailerul ceh are 221 de magazine şi este prezent în Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria şi Croaţia.

„În următorii cinci ani de zile vrem să ne dublăm reţeaua de magazine din România. Obiectivul nostru este să ne îndreptăm către poziţia de lider de piaţă. Ne uităm şi la alte pieţe pe care încă nu suntem prezenţi - Slovenia, Grecia, Albania sau Serbia. În 2023, ne propunem să deschidem 32 de magazine noi la nivel global. În România, vom dezvolta 10 magazine noi anul acesta. Mizăm inclusiv pe locaţii mai mici, adică magazine sub 500 de metri pătraţi“, a spus Iulia Vişan, expansion manager al Sportisimo România, în timpul unui eveniment de presă.

Investiţiile pentru deschiderea unui nou magazin, mai spune aceasta, sunt cuprinse între 80.000 de euro şi 400.000 de euro, însă valoarea lor diferă în funcţie de fiecare spaţiu în parte.

Cele zece magazine care vor fi deschise anul acesta, adaugă ea, vor crea minim 70 de locuri de muncă. În total, Sportisimo are în România circa 400 de angajaţi.

Produsele Sportisimo sunt realizate de fabricile cu care lucrează brandurile mari care se regăsesc în portofoliu, cum ar fi Adidas, Nike, Puma şi Reebok.

Sportisimo are, totodată, şi branduri proprii, care reprezintă circa 15% din portofoliu, însă, deocamdată, niciun produs nu este fabricat în România, preciează Petru Andronic, country manager al Sportisimo România.

Anul trecut, retailerul ceh a deschis un depozit în Cehia, în urma unor investiţii de 60 mil. euro.

„Este un depozit de 90.000 de metri pătraţi, dezvoltat în urma unei investiţii de 60 mil. euro. Cea mai mare provocare pentru noi este să punem în activitate 100% acest depozit, pe care l-am deschis în 2022“, a mai adăugat Petru Andronic.

Piaţa din România este foarte dinamică şi competitivă şi este estimată, în acest moment, la peste 500 mil. euro, susţine el, Decathlon având cea mai mare parte din piaţă, circa 50%. Sportisimo, Hervis şi Intersport sunt jucătorii care vin din urmă.

Conform unui studiu recent realizat de Sportisimo, bugetul mediu pe care îl alocă un consumator român anual pentru zona de echipamente sportive este în jurul valorii de 290 de euro.

Acelaşi studiu arată că pe măsură ce creşte venitul per gospodărie, creşte şi frecvenţa cu care se practică sportul şi, implicit, achiziţia de echipamente sportive. Românii se uită foarte mult la branduri, în topul preferinţelor lor fiind Adidas, Nike, Puma sau Reebok.

„Pentru ca românii să facă mai mult sport, este nevoie în primul rând de educaţie si echipamente sportive accesibile, dar şi de dezvoltarea şi amenajarea mai multor baze sportive, parcuri, piste de biciclete şi de alergat, trasee de drumeţie“, consideră Andronic.

Sportisimo a fost înfiinţat în 1999 şi este unul dintre principalii retaileri de articole sportive din Europa Centrală şi de Est, care comercializează atât în magazine fizice, cât şi online, articole sportive şi produse pentru petrecerea timpului liber, colaborând cu cei mai mari producători din acest sector la nivel mondial.

Retailerul ceh a intrat în România în urmă cu şapte ani. în 2021, ultimul an pentru care există date disponibile, Sportisimo România a avut afaceri de 144 mil. lei, în creştere cu 30% faţă de anul precedent.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet